LANSARE DE CARTE “Management de Proiect și elemente de marketing în artele spectacolului” de Irina Ionescu - Editura EIKON, 2018


Categorie: Cultural
|
08-11-2018
Nr: 214
|
Autor: 
|

În cadrul celei de-a 4-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru STUDIO - Întâlnirea școlilor de teatru, Universitatea de Arte din Târgu-Mureș

SÂMBĂTĂ, 24.11.2018

Ora 18.00 - Foaier Teatrul Studio

Volumul “Management de proiect și elemente de marketing în artele spectacolului”, de Irina Ionescu, este o carte scrisă, încheiere practică, pentru tinerii cu studii umaniste/artistice, o lucrare în care autoarea încearcă să explice, într-o formă succintă, de ce managementul de proiect este un instrument foarte eficient, care poate conduce la succese și schimbări remarcabile. O schemă logică și de bun simț, deci accesibilă și ușor de înțeles/folosit.

Cartea pornește de la un fond teoretic, dar direcționează permanent spre sfera practică, prin adresarea unor întrebări menite să dezvolte, la nivel personal, abilitățile și atitudinea necesare în domeniul managementului de Proiect și al marketingului cultural/în artele spectacolului. Accentul cade pe importanța utilizării unei structuri logice și verificabile, în funcție de obiective clar stabilite, pe necesitatea documentării detaliate, în scopul minimizării riscurilor și pe obligația transmiterii cu acuratețe a mesajelor.

Criticul de teatru Octavian Saiu recomandă noua apariție editorială: “Scris cu pasiune și luciditate în egală măsură, între tonul amical și metoda academică, volumul Irinei Ionescu transformă managementul cultural într-o poveste. Nu una simplă, însă, ci extrem de complexă: cu multe dimensiuni, nuanțe și mai ales principii. Meritul textului e că pornește de la ele și ajunge la creativitate și stil personal. Sunt marile calități ale oricărui proiect dus la bun sfârșit. Iată ghidul perfect pentru un astfel de parcurs!”

Constantin Chiriac, Directorul Teatrului Național “Radu Stanca” Sibiu și Președinte al Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu declară, la rândul său: “M-am aplecat asupra cărții din curiozitate și trebuie să mărturisesc că nu am lăsat-o din mână până nu am citit-o. Este una dintre cele mai interesante cărți pe care le-am găsit în limba română, despre ceea ce înseamnă management cultural, leadership, dezvoltare de proiecte pe termen lung în zona antreprenorială. Este un demers riguros, cu o bibliografie foarte serioasă și cu referințe la zi asupra unui domeniu în care avem atât de puțini specialiști în România.”

Criticul de teatru Răzvana Niță crede că volumul este “o fascinantă expediție în rezervele de experiență ale predecesorilor care au descris și chiar conceptualizat provocările pe care le-au avut de gestionat.”

Miki Braniște, manager cultural și curator, spune că: “Este o carte foarte utilă pentru studenții de la teatrologie și pentru toți cei interesați de management cultural. O recomand cu multă căldură, pentru că explică într-un limbaj prietenos conceptele și nu sperie cu termeni tehnici.”

Silvia Dumitrache, critic literar și de teatru, consultant artistic la Teatrul Nottara, recomandă volumul: “Este pentru prima oară când nu pot să las din mână o carte despre management. Acest manual a structurat cunoștințele pe care deja le aveam, dar aș fi vrut să-l citesc la începutul drumului meu în această meserie... Este important să ne fie, în primul rând nouă, foarte clar, ce răspunsuri avem la întrebări de genul: de ce?; cum?; când?; pentru cine?. Altfel, nu cred că putem merge mai departe. Și această carte ne poate ajuta să ne atingem obiectivele, prin articularea unor întrebări absolut necesare și parcurgerea unor pași esențiali.”

Criticul de teatru Oltița Cîntec consideră că: “Este o combinație între lecturi de specialitate și experiența practică a autoarei și asta se vede în fiecare pagină a volumului. Este o carte foarte bine gândită, logic structurată și foarte utilă tuturor celor din domeniul artelor spectacolului. Nu este deloc aridă, deși are o bibliografie foarte serioasă. Dimpotrivă, este o carte prietenoasă, o carte atrăgătoare, care oferă foarte multe sfaturi aplicate. Mi-a făcut plăcere să o citesc.”

Cristina Rusiecki, critic de teatru, a declarat: “Oricât v-ați strădui, nu veți găsi nimic arid în acest volum de management și marketing. Limbajul este accesibil, deși informația se dovedește, în fiecare pagină, consistentă și densă. Tonul omenesc face ca paginile să curgă repede și agreabil.

La sfârșit, te-ai trezit cu materia învățată aproape fără niciun efort.”

Iar autoarea speră “ca această carte să-i ajute pe cei aflați la început de drum, să își descopere în mod rațional punctele tari și să își construiască o serie de repere pe care să se bazeze în diferite proiecte. Mi-ar plăcea să știu că studenții mei pot recunoaște, asuma și crea valori. Că au învățat cum să își evalueze ideile și că au căpătat cunoștințele necesare și curajul de a le implementa.”

Irina Ionescu este lector univ. dr. la Universitatea de Arte din Târgu-Mureș. Lucrează de peste 15 ani în domeniul administrației culturale, la Institutul Cultural Român. A urmat diverse cursuri/stagii de formare și dezvoltare profesională, cele mai importante la: Institutul Diplomatic Român (2016 și 2013), Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală (2014), ENCATC Academy (2012), Goldsmiths University of London (2010), Utrecht University (2010), King's College London (2009), Institutul Național de Administrație (2007), Central European University (2007), Felix Meritis Foundation (2005), The Amsterdam-Maastricht Summer University (2004 și 2003), Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (1997).

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval