AVEM O TABLĂ INTELIGENTĂ. CE FACEM CU EA?


Categorie: Editorial
|
11-01-2019
Nr: 6 (7.467)
|
Autor: ILEANA SANDU
|

Prin transpunerea în legislația internă a prevederilor Convenției de la Istanbul privind combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice, în legislația românească (HG 365/2018) au intervenit modificări majore în ce privește educația copiilor. Una dintre cele mai importante directive - dar și cea mai ambiguă - este “eliminarea stereotipurilor de gen”, printr-o campanie de informare și educare a părinților și copiilor în sensul acceptării ideii că, pe scurt, genul nu este cel în care ne-am născut, ci acela în care ne identificăm, fiind liberi să decidem dacă suntem femei sau bărbați. Ideologia de gen devine, astfel, o realitate juridică, impunând codificarea unei definiții controversate a “genului”, ca și construct social independent de realitatea biologică, în flagrantă contradicție cu normele dreptului european și internațional, în realitate neavând aproape nimic în comun cu obiectivul declarat, respectiv combaterea violenței domestice.

În România, pe baza celor peste 170.000 de semnături ale cetățenilor împotriva introducerii ideologiei de gen în educația copiilor, este în plină desfășurare campania “Apără copiii României! Spune NU ideologiei de gen în educația din România”, desfășurată de Platforma civică “Împreună”, campanie ce va dura până la 15 martie și se va finaliza prin notificări adresate factorilor guvernamentali și parlamentari cu atribuții în garantarea drepturilor constituționale ale părinților și copiilor de la noi din țară.

În speță, sunt invocate articolele din Constituția României care prevăd dreptul părinților de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori, precum și Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene, care statuează foarte clar dreptul părinților de a asigura educarea și instruirea copiilor potrivit propriilor convingeri religioase, filozofice și pedagogice.

“Campania Apără copiii României! își propune ca, prin demersuri de conștientizare și de alertare a opiniei publice, să exprime clar și fără niciun echivoc faptul că trebuie să apărăm copiii României de efectele negative ale unei societăți din ce în ce mai dominate de fracturi sociale, de ură și de un individualism care ține deja de o anumită patologie socială, o societate care distruge vechi modele de umanitate pentru a le înlocui cu fantoșe antropomorfice. Ar trebui să reușim să găsim calea dialogului și mijloacele de soluționare la nivelul întregii societăți a celor mai mari suferințe ale copiilor României: sărăcia, violența, abandonul școlar, singurătatea celor care duc dorul părinților plecați la muncă în străinătate, abuzul introducerii ideologiei de gen în educație, care este o intruziune nepermisă în psihicul copiilor (...) Copiii României nu pot deveni subiectul unui experiment ideologic, școala nu poate redeveni, după 30 de ani, instrument de îndoctrinare ideologică, instituție a controlului minții și de deformare a caracterului copilului”, se arată într-un comunicat dat publicității de reprezentanții Platformei Civice “Împreună”, atrăgând atenția că școala trebuie să formeze, nu să deformeze caractere.

... Ministerul Educației mioritice are, însă, cu totul alte priorități. Ce-i lipsea învățământului din România? Școli cu autorizație de securitate la incendiu? Microbuze de transport școlar care să nu se rupă-n două la mijlocul drumului? Manuale în care râul Olt să nu curgă prin Maramureș? Copii care să nu se culce, seara, flămânzi? Săli de clasă cu geamuri în loc de hârtie? Mai mulți psihologi școlari? Mai mulți body-guarzi la poarta școlii?

... Nici vorbă. Învățământului românesc (“României educate”, potrivit ciudatului personaj de la Cotroceni) îi lipsea... tabla inteligentă. Sens în care - ne dă de veste urmașa regretatului ministru “Pamblică” - 55.000 de profesori vor fi școliți să predea “digital”. “Generația aceasta pe care noi o avem în școală este generația care s-a născut și a crescut cu tabletă. Ca urmare, nu avem cum să nu ne gândim că, prin folosirea tabletei de la vârste foarte fragede, componenta vizuală a memoriei lor este mult mai dezvoltată în dauna celorlalte componente, și atunci când îl aduc la școală trebuie să îi cresc achizițiile pe ce are deja acumulat din anii copilăriei. Și atunci ne-am propus să avem în fiecare sală de clasă o tablă inteligentă, pe catedră un laptop”- iată noua filosofie în materie de educație carpato-danubiano-pontică. Șmechera asta de tablă, stimați telespectatori, este foarte atractivă și interactivă: ea poate fi activată și controlată prin simpla atingere, dascălii nu se mai murdăresc pe mâini, nu mai inspiră praf de cretă, iar în pauză, cei mici pot urmări desene animate cu personaje preferate sau filmulețe cu fetița năzdrăvană, pe care o cheamă Nicușor, sau reportaje despre cum s-a transformat cutare star de cinema din bărbat în femeie, cu toate dotările și “silicoanele” aferente. Dă-i încolo de boșorogi înapoiați, cu platforma, campania și cu prejudecățile lor cu tot, cum că tata nu-i mătușa și verișoara Gică nu-i frate cu cumnata Toader.

...Nu ne băgăm, desigur, în “viziunea” ministerului de resort, dar întrebam așa, ca unii care au învățat să scrie (în era “nedigitală”, ce-i drept) pe o amărâtă de tablă neagră, de lemn, crăpată și aceea, vai de mama ei: tabla asta inteligentă o să și rezolve singură exercițiile de mate-fizică, o să știe când se scrie “mi-au” sau “miau”, ca pisica, o să dreagă gogomăniile de prin extemporale și lucrări de bacalaureat? O să crească rata de promovabilitate la diverse examene? O să-i alfabetizeze pe analfabeți?

Plus că, atenție! Cei 55.000 de profesori “digitali” (sau “digitalizați”?) să aibă grijă cu laptopul de pe catedră, să nu li-l confiște învățăceii, ca să butoneze pe site-uri porno, “componenta vizuală a memoriei lor fiind mult mai dezvoltată”, vorba ministerului de resort.

...Mișună exhibiționiștii cu prohabul desfăcut, prin curtea școlii, copile de școală primară sunt prinse și pipăite pe la colțuri, prin toaletele din fundul curții se consumă “substanțe” și iubiri... digitale, tărgile SMURD-ului transportă la spălături gastrice puștani în comă alcoolică, suferinzii din dragoste, la 12-13 ani, își pun ștreangul de gât ori se aruncă de la fereastra clasei, în direct, pe Facebook, să-i vadă prietenii, și numărul exemplelor care “vă pot afecta emoțional” este în creștere, ca și cel al cărților devenite obiecte de muzeu.

Bine că o să avem tablă inteligentă. Să nu uite ministerul să-i pună și-o tichie de mărgăritar.

...Un om din Tecuci avea un căruț. Dar, până în ziua de azi, nu se știe la ce i-a folosit, deși “surse” afirmă că transporta cu el... tablete, laptopuri și table inteligente...

P.S. Reamintim că, recent, directorul de țară al Băncii Mondiale (BM) pentru România și Ungaria, Tatiana Proskuryakova, atrăgea atenția că, dacă guvernanții români nu investesc inteligent în educația și sănătatea cetățenilor, România riscă să-și piardă competitivitatea pe termen lung și să condamne generațiile viitoare la ignoranță și sărăcie. Potrivit celui mai recent Index al Capitalului Uman întocmit de experții BM, în ce privește sănătatea și educația, România se clasează pe locul 67, în spatele vecinilor săi din U.E. și al unor țări cu venituri mult mai mici pe cap de locuitor, cum ar fi: Ucraina, Albania și Georgia.

România a semnat Convenția de la Istanbul în 2014 și a ratificat-o în 2016, când a și intrat în vigoare, iar rezultatele se văd: de la ratificare până în prezent, numărul cazurilor de violență domestică este în alarmantă creștere. Și nici nu dă semne că s-ar ostoi.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval