CUM ARATĂ, CUM ARATĂ… „ROMÂNIA EDUCATĂ"

Distribuie pe:

O îngrijorare, ca o boare, s-a întins peste hotare și peste căpățânile „decidenților" din învățământul carpato-danubiano-pontic și mioritic: Cum se poate, măi frate - și-au zis aceștia în sinea lor interioară, după ce s-au dumirit că PISA n-are nicio legătură cu celebrul turn înclinat - cum se poate, așadar, ca elevii noștri de 15 ani să știe să buchisească, dar nu înțeleg nimic din ce-au buchisit, să nu se descurce nici cu cele mai simple operații de „armetică", iar la științe, să nu poată preciza dacă găina face ouă sau naște pui vii?.. Așa ceva… Să ne trezim că suntem fruntași pe ramură (44%) la rata analfabetismului funcțional?

Dezastru. Șoc. Durere. Unii politicieni solicită „instaurarea stării de urgență în sistemul de învățământ". (Ceea ce ni se pare normal, întrucât, la anul, vor fi alegeri.)

…Bine, dar, atât sub ministrul „Genunche", cât și sub ministrul „Pamblică", sub alți miniștri și ministrese, învățământul a constituit, mereu, „o prioritate", dacă nu chiar „prioritatea priorităților", căci, după cum spunea un personaj celebru și pedagog de școală nouă, „datoria ni-i să luminăm jenărațiunile june; căz fără instrucțiune și educățiune, un popor doară e învins astăzi în lupta pentru existență, și cine-i învins, apoi acela dă-l dracului…"

Dar… s-o luăm… pas cu pas și pe scurtătură, cu aiurelile și aburelile ministerului de resort, în ultimii câțiva ani, când toate energiile dregătorilor din educație s-au învârtit în jurul cozii, accentul punându-se nu pe învățarea de carte, ci pe „promovarea diversității", pe eradicarea „stereotipiilor de gen" (nedefinite în legislația românească), pe „educația de gen" și chiar pe crearea unei noi profesii - „expertul în egalitatea de gen" (care egalitate nu înseamnă egalitatea femeii cu bărbatul, ci faptul că o persoană poate să se declare de un gen sau altul, indiferent de datul biologic).

Vreme de câteva luni, pe site-ul Ministerului Educației s-a lăbărțat un amplu proiect intitulat „Strategia Națională pentru Educație Parentală 2018 - 2025", anunțând înființarea unei rețele de „educatori parentali" care să-i învețe pe copii și pe părinți cum să scape de tot soiul de „idei fixe" („stereotipii de gen"), ca de pildă, că mama trebuie să fie femeie, iar tata - bărbat, cursurile de „parentalitate pozitivă" fiind estimate, doar pentru primul an de implementare, la suma de 295 milioane de lei de la buget, peste 7.000 de „strategi naționali" și „formatori de părinți", urmând a fi remunerați cu 70 de milioane de euro, pentru a-i învăța pe părinți să-și însușească „o nouă cultură familială".

La presiunea unor organizații neguvernamentale și a Academiei Române, ministerul a retras proiectul cu pricina - pardon, scuzați, bonsoar! -, urmând să mai reflecteze, să mai analizeze, să se mai consulte, să se mai…

… N-au trecut două luni, că o nouă inițiativă privind „prioritizarea" educației a fost lansată: fiindcă nu i-a mers cu „reformarea părinților", Ministerul Educației a recidivat, lansând, de această dată, „cel mai important proiect" în materie de educație a „formatorilor", și anume, proiectul CRED (Curriculum Relevant, Educație Deschisă), având în vedere selectarea din rândul profesorilor a 570 de formatori și propunându-și „promovarea și respectarea diversității". Bugetul alocat - 42 milioane de euro, din fonduri europene.

… O altă găselniță în materie de educație a fost implementată de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) și Asociația „Accept": sesiuni de formare pentru profesori consilieri școlari, în cadrul proiectului „Parteneriat pentru egalitatea persoanelor LGBT". Proiectul, arată inițiatorii, „a apărut dintr-o necesitate clară la nivelul societății: în ultimii doi ani s-a constatat, cu îngrijorare, o creștere a gradului de intoleranță și homofobie din societate, manifestată printr-un discurs al urii, din ce în ce mai apăsător, față de comunitatea LGBT" (homosexuali, lesbiene, travestiți etc.).

Ce s-a putut constata, în anii din urmă? Dezmățul și deșănțarea ce au pus stăpânire pe sălile de clasă: bătăi transmise în direct, pe Facebook, în hohotele de râs al colegilor, copii duși cu targa la dezintoxicare, partide de sex pe catedră, profesori umiliți de elevi sau de părinții acestora, comportamente de abuz, putere și intimidare, fete de gimnaziu înghesuite și pipăite pe la colțuri etc., etc.

În toată această perioadă, Platforma Civică „Împreună" a derulat campania „Apărăm copiii României și identitatea lor", strângând peste 300.000 de semnături împotriva introducerii ideologiei de gen în sistemul de educație din România și trimițând o notificare Ministerului Educației, după ce s-a constatat că, fără o prealabilă consultare publică, în programa școlară au fost introduse elemente ce sugerează că familia și respectarea tradiției în materie de educație a copiilor sunt factori ce generează prejudecăți, stereotipuri, inegalități și discriminări . „Manualele de clasa a III-a, a V-a, a VI-a, a VII-a prevăd deja aceste răsuciri ale minților copiilor noștri (…). Toate acestea reprezintă, în mod evident, la nivel instituțional, legal și guvernamental, o schimbare de proporții a principiilor morale ale educației școlare, schimbare nedezbătută public, ascunsă părinților și cadrelor didactice, fără temei constituțional", arată semnatarii.

Petenții au solicitat Ministerului Educației Naționale să elimine, „de urgență", din manuale și din alte materiale didactice, elementele de propagandă ale ideologiei de gen, care, sub pretextul că promovează egalitatea femeii cu bărbatul, susțin, de fapt, activismul LGBT, învățându-i pe copii că identitatea de gen și orientarea sexuală „sunt două lucruri distincte" și că „o fetiță poate avea nume de băiat și poate deveni tată". Campania a readus în discuție referendumul privind familia, invalidat, deoarece nu s-a atins pragul minim necesar de participare la vot, spre satisfacția activiștilor LGBT și a presei securistoide, dar și a dlui Iohannis (autorul proiectului „România educată" - altă înșiruire de cuvinte goale „ce din coadă au să sune", să ne scuze dna Turcan), care, numaidecât, a și „decretat", printre fălcile încleștate: „…Românii au dat o lecție imensă acestor infatuați care au promovat ura și, așa cum se spune popular, i-au tratat cu flit". Biserica Ortodoxă Română s-a mâhnit foarte tare la auzul acestor vorbe de ocară: „Nu e firesc ca, de la înălțimea funcției dvs., să dați cu flit chiar democrației. Nici să aruncați paltonul peste opțiunile românilor" - l-au mustrat, cu prea multă blândețe, înalții ierarhi, pe locatarul de la Cotroceni. Presa a tăcut chitic, trecând lejer peste aceste mustrări, nu care cumva să-și ia un palton peste cap.

Ministerul de resort, în schimb, chemat să se pronunțe clar dacă dorește ca tânăra generație să devină obiect al unor experimente ideologice sau să le apere identitatea culturală și morală, a răspuns notificării celor 300.000 de cetățeni, printr-o formulare „halucinantă" - ca să folosim un termen la modă: „Experții cooptați cu atribuții în evaluarea proiectelor din manualele școlare verifică respectarea principiilor nediscriminării de orice fel. Idealul educațional al școlii românești constă în dezvoltarea liberă, integrală și armonioasă a individualității umane, în formarea personalității autonome și în asumarea unui sistem de valori care sunt necesare pentru împlinirea și dezvoltarea personală" …. Etc. (Oare, când „idealul educațional al școlii românești" o să constea și în eliminarea latrinelor din fundul curții, în asigurarea transportului în condiții de minimă siguranță a elevilor din satele neelectrificate ale patriei, la școlile insalubre, cu hârtie în loc de geamuri și atâtea alte… idealuri?!) Ca să nu mai vorbim că manualele care, dincolo de „caracterul etic, moral și nediscriminatoriu", conțin tot felul de năzbâtii: inima este în dreapta și ficatul în stânga, Marea Moartă e plasată în locul Mării Roșii, Turnu Măgurele e pe la Drobeta-Turnu Severin, „Castelul medieval aveau o arhitectură" ș.a. Aflăm, mai nou, dintr-un manual de Limba română de clasa a IV-a, că „în Munții Bucegi, în preajma stâncilor Babelor și Sfinxul, există o zonă de un kilometru pătrat în care organismul nu obosește și se înviorează brusc. Specialiștii (care specialiști? - n.n. ) spun că aici se manifestă un fenomen magic rar întâlnit, care are efecte benefice uluitoare asupra organismului uman". Extraordinar. Iată un subiect numai bun de rumegat, la gura sobei, în timp ce motanul toarce și-afară ninge liniștit...

…Însă ce este cu adevărat fascinant în toată această varză cu pretenții de Bruxelles sunt „experții cooptați cu atribuții în evaluarea proiectelor de manuale școlare care verifică respectarea principiilor nediscriminării". Ce experți? Unde și-au format „expertiza"? Cine i-a cooptat? În ce i-au cooptat? O să-i „decoopteze" sau o să-i lase așa „cooptați" la „principiile nediscriminării"?

„Mârșăvia cu care se face acest plan odios este fără imaginație, pentru că totul se face pe ascuns, ajungându-se ca profesorii să fie obligați, prin înșelăciune și prin neconsultarea părinților, așa cum este normal în cazul introducerii unor reforme majore, aceștia vor fi obligați să predea unor copii nevinovați niște mizerii cum numai o minte bolnavă își poate închipui. Se face propagandă pentru homosexualitate în zeci și zeci de licee. Este o activitate tăcută, la firul ierbii, fără nicio dezbatere publică, părinții sunt ocoliți, profesorii sunt îndemnați să tacă. Din păcate, statul român nu informează părinții despre aceste lucruri (…)", au avertizat (degeaba) reprezentanții societății civile.

…Însă ciudățenia ciudățeniilor este că, dl Iohannis se declară total de acord cu crearea profesiei de expert în egalitatea de gen, ba, mai mult, în urmă cu doi ani, la New York, în cadrul lansării Raportului comun HeForSHE 10x10x10 IMPACT Champions, i-a informat pe partenerii strategici că „nevoia de a implementa această nouă profesie a venit în urma înțelegerii faptului că numai un efort instituționalizat ar duce la schimbarea concretă și cuantificabilă a mentalității. Am realizat faptul că trebuie să transformăm această inițiativă la nivelul întregului guvern", așa că, „până în 2020, 70% din instituțiile publice naționale și locale din România vor avea experți în egalitatea de gen". (sursa - presidency.ro)

Deci: cum arată „România educată"? Ea arată exact ca „România normală".

Iar „România normală" arată… exact ca „România educată"… Care arată, la rândul ei, ca „România lucrului bine făcut"…

 

Lasă un comentariu