ÎN PANDEMIE: ROMÂNII, MAI PREOCUPAȚI DE SITUAȚIA LOR FINANCIARĂ DECÂT DE SĂNĂTATE...


Categorie: Economic
|
25-03-2020
Nr: 57 (7.766)
|
Autor: LUCREȚIA POP
|

Conform unui studiu recent, realizat de compania Unlock Research România, românii tind să fie mai îngrijorați de situația lor financiară decât de starea lor de sănătate.

Concret, 40% își fac mai multe griji privind propriile finanțe decât de starea de sănătate, plătesc mai mult cu cardul (50%) și ies mai rar din casă (81%). În plus, în medie, toate destinațiile pierd cel puțin 60% din frecvența obișnuită, ieșirile prioritare în ultima săptămână fiind la farmacie (41%) și la supermarket (35%). 81% declară că au ieșit mai rar din casă în ultima săptămână, iar atunci când au ieșit, 41% au fost la farmacie, 35% la supermarket, 28% la bancă și 23% la biserică.

Forțați să petreacă mai mult timp în casă, principalele activități ale românilor pe perioada izolării sunt vizionările de film (62%), jocurile online (59%), iar 40% se dedică hobby-urilor. Nu mai puțin de 70% dintre români spun că viața lor s-a schimbat total sau parțial ca urmare a pandemiei de coronavirus. Principalele lor griji țin de finanțele personale (46%), sănătate (40%) și sănătate mintală (28%).

În ceea ce privește cumpărăturile, prioritate pe listă au avut-o produsele dezinfectante pentru suprafețe și corp (43%), produse de curățenie și îngrijire a casei (28%), legumele și fructele proaspete (24%), produsele de îngrijire personală (21%) și conservele (20%). 50% dintre români spun că vor plăti mai des cu cardul sau telefonul.

În ceea ce privește modul în care se informează despre situația din țară, 85% aleg televizorul și 60% presa online, iar Facebook este a doua sursă alternativă de informare (54%).

„Deși viața lor s-a schimbat în ultima perioadă foarte mult, românii speră ca, după ce trece criza, să revină la vechiul lor stil de viață. Din păcate, românii nu au încredere în concetățenii lor că vor respecta regulile și le este teamă că efortul lor de izolare este în zadar. Pe de altă parte, ei consideră că au un avantaj în această criză globală, și anume faptul că românul este obișnuit cu greul și cu stările imprevizibile", susțin realizatorii sondajului.

*

Studiul a fost realizat în perioada 14-17 martie 2020, pe un eșantion de 628 de respondenți.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval