DESPRE SERVICIUL SOCIAL - TELEFONUL VÂRSTNICULUI


Categorie: Social
|
01-08-2020
Nr: 144 (7.853)
|
Autor: CRISTINA ROTARU
|

Telefonul Vârstnicului este o linie de ajutor gratuită care oferă soluții la nevoile adresate de vârstnicii din România, fie de informare, consiliere, sprijin practic sau emoțional. Proiectul social a fost lansat în 2015, ca răspuns la problema îmbătrânirii populației, vizând creșterea calității vieții persoanelor de peste 65 de ani. Acest serviciu a fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România, la Gala Societății Civile din 2019. Telefonul Vârstnicului - 0800 460 001 - poate fi apelat gratuit, de luni până vineri, între orele 8.00-20.00, și sâmbăta, între 8.00-16.00. De la lansarea proiectului, în octombrie 2015, au fost înregistrate peste 42.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 8.500 de apelanți unici.

În condițiile în care, în România, 1 milion de vârstnici au traversat criza pandemiei, singuri, fără a avea un ajutor, iar populația de vârstnici ai României este de 3,7 milioane persoane, Telefonul Vârstnicului este un serviciu extrem de necesar. În cele 8 săptămâni de izolare socială, impusă de pandemie, au fost înregistrate aproape 3.000 de interacțiuni telefonice cu vârstnici aflați în nevoie, 44% dintre ei locuind singuri, iar 60% în București.

În contextul crizei determinate de COVID-19, Fundația Regală Margareta a României a suplimentat echipa de operatori și a deschis noi servicii de sprijin pentru persoanele vârstnice. Astfel, persoanele vârstnice pot apela acum pentru consiliere psihologică și sprijin emoțional, cât și pentru facilitarea cumpărăturilor livrate la domiciliu. O echipă de specialiști, formată din psihologi, asistenți sociali și voluntari, oferă consiliere psihologică și sprijin emoțional persoanelor vârstnice care se confruntă cu stări de anxietate sau depresie, accentuate în situația de izolare. Pentru vârstnicii singuri, este disponibil serviciul de alinare a singurătății, care înseamnă apelarea acestora o dată sau de două ori pe săptămână, de către asistenții sociali sau voluntarii proiectului, vizând verificarea situației în care se află vârstnicii și oferirea unui sprijin personalizat adecvat contextului actual. Pentru a respecta măsura de izolare, a evita deplasările și locurile aglomerate, Telefonul Vârstnicului facilitează vârstnicilor cumpărăturile livrate la domiciliu.

Mai multe detalii sunt disponibile pe www.frmr.ro și www.telefonulvarstnicului.ro.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval