Ne scriu cititorii
Turism, prestari servicii si bisnita


Categorie: Diverse
|
15-10-2008
Nr: 191
|
Autor: M. Badescu
|
Interesanta aceasta "gaselnita" romaneasca de a numi o afacere (business) ilegala sau imorala, prin peiorativul "bisnita".

Amintirea excursiei din 2005 in Grecia (la Paralia Katerini), fara a fi imaculata (la care se adauga si estomparea in timp a unor momente nemultumitoare), m-a indemnat sa repet experienta, dar de asta data in Leptokaria. Soarta m-a facut "sa pic pe mana" aceleiasi firme care nu are trasee prin Targu-Mures, deci aveam de ales sa merg "la intalnire", la Sibiu (sediu), Cluj sau la Brasov.

Cei care urmeaza sa aleaga pe viitor firma si traseul merita sa citeasca urmatoarea comparatie simpla, dar... de luat aminte: Voi trece peste partea interpretabila a discutiei aprinse dintre mine si seful grec al filialei firmei de turism, urmand a consulta un avocat pentru a-mi (a ne) cunoaste drepturile de turist. Omul s-a autointitulat "gentleman" pentru ca a platit in Bucuresti, pentru o masa la restaurant, 80 Euro pentru 2 fripturi, afirmatie greu de dovedit. Rezulta oare, ca noi, turisti in Grecia, daca "ne-am fript" trebuia sa inghitim si sa ramanem in paguba? In ciuda convingerii ca o plangere se finalizeaza cu "cainii latra caravana trece", ceea ce m-a determinat sa pun pe hartie aceste randuri, este episodul urmator. De la eliberarea camerelor in jurul orelor 10.30 _ 11.00 si pana la ora 19.40, cand a venit autocarul, am stat sa pazim bagajele, in holul altui hotel, in conditiile racirii accentuate a vremii si a ploii "mocanesti". Bineinteles, zi platita de noi, nu?

Dupa 30 de kilometri parcursi spre casa, la intoarcere, in Paralia Katerini, am fost unul din putinii care, privind pe geam, am vazut cum autocarul nostru a taiat calea unei masini care circula regulamentar si care s-a izbit violent de noi. Conducatorul masinii mici nu a reusit sa franeze decat pe aproximativ ultimii 10 m, probabil uluit de manevra noastra. Comentariul catorva pasageri a fost ca l-au vazut pe soferul autocarului band cu maximum o zi (?) inainte. Pe mana cui erau incredintate 70 de vieti ? Daca susotelile turistilor romani au descris un fapt real, este clar ca nu am mai fi ajuns in Romania. Nici autocarul de schimb nu s-a dovedit a fi decat o martoaga buna de casat, ingrijorator fiind mersul sinuos chiar si pe portiunile drepte de drum, in conditiile unor drumuri exceptionale.

Trageti concluziile de rigoare: nu de alta, dar lipsa noastra de reactie, intr-un fel sau altul, duce la perpetuarea dispretului fata de platitori. Daca noi, cei care am fost deja, nu vom mai apela la firma respectiva, ma gandesc cu groaza la generatiile de ghinionisti care urmeaza noua si pe care se bazeaza viitorul afacerii!

P.S. 1. Cu plecarea tot din Leptokaria, in vizita de o zi la Atena, turiste din Romania, victime ale altei firme (cu reprezentanta si in Targu-Mures), plateau 45 de Euro fata de 22 cat am platit noi!!! Fiecare ciupeste de unde poate?

P.S. 2. Acasa, am aflat ca firma din Sibiu a mai fost reclamata, in anii trecuti, la Protectia Consumatorului. De la inaltimea afacerii, banuiesc ca amenzile, DACA s-au dat, nu au prea fost luate in serios.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval