Concurs de evaluare in educatie


Categorie: Cultural
|
23-10-2008
Nr: 197
|
Autor: Letitia Bota
|
Sambata, 25 octombrie, va avea loc Concursul de evaluare in educatie la Limba si literatura romana, organizat de Fundatia de Evaluare in Educatie, in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului si sub patronajul onorant al Academiei Romane. Limba si literatura romana intra, ca disciplina de concurs incepand din anul scolar 2008-2009, alaturi de matematica, fizica si limba engleza. Concursul se adreseaza tuturor elevilor, incepand din clasa a II-a si pana la clasa a XII-a.

Asimilare ritmica a materiei

Competitia are ca obiectiv evaluarea predictiva a elevilor din continuturile parcurse, in conformitate cu Programele scolare pentru fiecare nivel de clasa. Fiecare elev participant va avea astfel posibilitatea sa-si verifice cunostintele pe etape de parcurgere a materiei in vederea obtinerii unor rezultate mai bune la viitoarele examene si concursuri. O astfel de evaluare periodica asigura o asimilare ritmica a materiei, precum si o achizitie de competente la un nivel corespunzator pentru finalitatile urmarite de fiecare elev. In acest fel se diminueaza riscul de a acumula goluri in cunostinte si apare posibilitatea de a fi descoperite acele segmente de materie pe care elevul nu le stapaneste suficient.

Achizitie de competente la un nivel corespunzator finalitatilor urmarite

Elementul de noutate pe care il aduce acest concurs este tocmai structura sa, deosebita de cea piramidala a majoritatii concursurilor scolare. Astfel, orice elev, indiferent de punctajul obtinut sau participarea la o faza anterioara, poate participa la etapele urmatoare. Concursurile evalueaza competentele atinse de elevi pe parcursul derularii activitatii scolare. Derularea acestor concursuri de evaluare externa in educatie le da elevilor posibilitatea sa-si verifice cunostintele pe etape de parcurgere a materiei, in vederea obtinerii unor rezultate bune la viitoarele examene si concursuri (Evaluarea Nationala la clasa a IV-a, Teze Unice, Bacalaureat, Admiterea la Facultate). O astfel de evaluare periodica asigura o asimilare ritmica a materiei, precum si o achizitie de competente la un nivel corespunzator pentru finalitatile urmarite de fiecare elev. In acest fel se diminueaza riscul de a acumula goluri in cunostinte si apare posibilitatea de a fi descoperite acele segmente de materie pe care elevul nu le stapaneste suficient, astfel incat sa le poata remedia la timp. Se poate realiza astfel un prim pas in evaluarea continua, evaluare sosita dintr-o sursa exterioara scolii in care invata elevul si care nu se substituie invatarii la clasa, Tezelor Unice, Bacalaureatului si altor activitati din cadrul orelor scolare.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval