ECONOMIE „ FINANTE „ TRAI


Categorie: Economic
|
29-07-2009
Nr: 343
|
Autor: FLORENTIN DEAC
|
Absolventii sunt asteptati sa se inregistreze la AJOFM Mures

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca Mures ne-a facut cunoscut ca absolventii promotiei 2009, pentru a beneficia de prestatiile conferite de Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, au obligatia sa se inregistreze, in termen de 60 de zile de la data absolvirii, la punctele de lucru ale AJOFM Mures, in a caror raza teritoriala isi au domiciliul. Pentru a se inscrie, absolventul trebuie sa prezinte urmatoarele acte:

cerere pentru acordarea indemnizatiei de somaj; act de identitate, in original si in copie; actele de studii (diploma de absolvire sau certificat de studii) si de calificare, in original si in copie; certificatul de nastere, in original si in copie; certificatul de casatorie, in copie si original, adeverinta medicala din care sa rezulte ca este apt de munca sau ca are eventuale restrictii medicale; acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate

potrivit legii, venituri mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata; declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte ca absolventul nu are loc de munca, nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata; actul de absolvire a formei respective de invatamant, in copie si original, declaratie pe proprie raspundere a absolventului ca nu urmeaza o forma de invatamant la data solicitarii dreptului.


Comisia Europeana a autorizat schema de ajutor de stat pentru restructurarea IMM-urilor din portofoliul AVAS si Ministerul Economiei

Comisia Europeana a autorizat, recent, schema de ajutor de stat pentru restructurarea intreprinderilor mici si mijlocii (IMM) aflate in dificultate din portofoliul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) si al Ministerului Economiei, in vederea depasirii efectelor crizei economico-financiare mondiale. Bugetul total estimat al schemei de ajutor de stat este de 180 milioane euro (incluzand suma de 30 milioane euro alocata schemei de salvare). Din aceasta suma, 90 milioane euro sunt prevazute pentru anul 2009.

Ajutorul de restructurare se poate acorda si companiilor care au beneficiat de ajutor de stat pentru salvare si care, dupa 6 luni, nu pot face dovada rambursarii integrale a creditului, dar care prezinta un plan de restructurare. Planurile de restructurare ale IMM-urilor care beneficiaza de ajutor de stat in cadrul acestei scheme trebuie aprobat, dupa caz, de AVAS sau ME. In cazul in care valoarea ajutorului depaseste 10 milioane euro pentru un beneficiar (inclusiv ajutorul de salvare), este considerat ajutor individual si trebuie notificat la Comisia Europeana, in vederea autorizarii. Numarul maxim estimat de beneficiari in cadrul schemei este 50. Ajutorul de stat se poate acorda sub forma de subventii, infuzii de capital de lucru sau capital social, participari la majorarea capitalului social prin transformarea unor creante ale AVAS si Ministerului Economiei in actiuni, esalonarea unor datorii catre AVAS, credite cu o rata a dobanzii cel putin comparabila cu rata de referinta adoptata de Comisia Europeana (in prezent, rata de referinta este de 13,76 la suta). Durata schemei este de doi ani, pentru perioada 2009-2010, cu posibilitatea de prelungire, iar beneficiarii pot fi numai IMM-urile in dificultate aflate in portofoliul AVAS si ME.


OUG 99/2000 _ in atentia Inspectiei Muncii

Inspectia Muncii a demarat o campanie nationala de control privind modul de aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta nr. 99/2000. Aceasta cuprinde masurile ce pot fi aplicate in perioadele cu temperaturi extreme pentru protectia persoanelor incadrate in munca, temperaturi extreme fiind considerate temperaturile exterioare ale aerului care depasesc 37�C sau care, corelate cu conditii de umiditate mare, pot fi echivalate cu acest nivel. In conformitate cu prevederile ordonantei mai sus-mentionate, angajatorii sunt obligati sa ia masuri minimale pentru mentinerea starii de sanatate a salariatilor. Pentru cei care lucreaza in aer liber se va reduce intensitatea si ritmul activitatilor fizice, se va alterna efortul dinamic cu cel static, se vor alterna perioadele de lucru cu perioadele de repaus in locuri umbrite. Pentru cei care lucreaza in spatii inchise se va asigura ventilatia la locurile de munca. Pentru mentinerea starii de sanatate a angajatilor este necesar sa se asigure de catre angajator: apa minerala (2-4 litri/persoana/schimb), echipament individual de protectie, dusuri. Angajatorii care nu pot asigura conditiile de mai sus, de comun acord cu reprezentantii sindicatelor sau cu reprezentantii alesi ai salariatilor, vor trebui sa reduca programul sau sa decida esalonarea pe doua perioade a zilei de lucru.


Lansare a competitiei "Premiile europene pentru initiative antreprenoriale"

Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si Mediului de Afaceri anunta lansarea editiei 2009-2010 a competitiei "Premiile europene pentru initiative antreprenoriale", organizata de Directoratul general pentru intreprinderi si industrie al Comisiei Europene. Competitia se adreseaza nucleelor de sustinere a antreprenoriatului la nivel national, regional si local, precum autoritati ale administratiei publice, parteneriate public-private intre autoritati si intreprinzatori sau organizatii economice si programe educationale din statele Uniunii Europene, Islanda, Norvegia si Turcia, care au implementat proiecte in domeniul dezvoltarii antreprenoriale, cu impact asupra economiei locale, in ultimii doi ani.

"Premiile europene pentru initiative antreprenoriale" au fost lansate cu obiectivul de recunoastere si promovare a celor mai bune politici si practici pentru stimularea antreprenoriatului, implementate in Europa, iar Romania a participat cu cate doua proiecte la fiecare dintre cele trei editii, organizate incepand cu anul 2006. Premiile se vor acorda la 5 categorii: promovarea spiritului antreprenorial; investitie in competente profesionale; imbunatatirea mediului de afaceri; sprijinirea internationalizarii afacerilor; antreprenoriat responsabil si inclusiv. Competitia se desfasoara in doua etape: etapa cu termenul limita pentru inregistrarea aplicatiilor este 15 noiembrie, iar etapa europeana cu termenul limita pentru transmiterea selectiilor nationale este 15 decembrie. Vor fi selectate, astfel, doua candidaturi nationale pentru participarea in faza europeana a competitiei. Juriul european, constituit din personalitati reprezentative din mediul academic, institutii europene, sau alte organizatii europene recunoscute, va premia proiectele identificate ca fiind cele mai inovative si avand potential de reproducere in alte regiuni ale UE. Formularul pentru inscrierea in competitie si materiale de promovare pot fi descarcate de pe website-ul www.mimmc.ro, sectiunea premiile europene pentru antreprenoriat.


Greseli garla si nesimtire a patronilor - demascate de Inspectia Muncii

Ca Romania este tara in care smecheria de partid pe bani publici si obraznicia de patron sunt la putere, indiferent de situatie, o stie toata lumea. Din cand in cand, este necesar sa se vina si cu cifre, pentru partea de obraznicie de patron, cel putin. Acest lucru l-a facut Inspectia Muncii, care a derulat, in perioada 6-10 iulie, Campania nationala privind verificarea respectarii prevederilor legale referitoare la securitatea si sanatatea in munca, precum si identificarea cazurilor de munca fara forme legale in domeniul constructiilor. In cadrul campaniei au fost controlati 1.517 angajatori si s-au aplicat amenzi in valoare de 2.388.600 lei. In domeniul securitatii si sanatatii in munca au fost controlati 1.517 angajatori (care aveau 63.213 angajati), cu profil declarat activitatea de constructii. Dintre acestia au fost sanctionati contraventional 943, ceea ce reprezinta 38 la suta din totalul firmelor! Pentru nerespectarea cerintelor de securitate si sanatate in munca, inspectorii de munca au aplicat 1.351 sanctiuni contraventionale, dintre care 1.076 avertismente si 275 amenzi. In situatia in care s-a constatat ca exista un pericol iminent de accidentare, s-a dispus sistarea activitatii in 17 unitati, la 95 locuri de munca si a 339 echipamente de munca.

Ponderea cea mai mare a deficientelor constatate o au: nefolosirea echipamentului individual de protectie de catre lucratori (17,27 la suta); protejarea si utilizarea necorespunzatoare a platformelor de lucru, pasarelelor si scarilor schelelor (15,76 la suta); lipsa masurilor colective de prevenire a caderilor de la inaltime _ balustrada, mana curenta, protectie suplimentara (18,18 la suta); conceperea, construirea si intretinerea necorespunzatoare a schelelor (8,79 la suta); lipsa controlarii schelelor de catre o persoana competenta (9,8 la suta); utilizarea scarilor necorespunzatoare din punct de vedere al rezistentei si intretinerii lor (5,86 la suta).

In domeniul relatiilor de munca au fost sanctionati 530 de angajatori, adica 38,65 la suta din numarul total de angajatori controlati! S-au aplicat amenzi de 810.600 lei si s-au dispus 3.711 de masuri. Au fost depistate 426 de persoane care isi desfasurau activitatea fara a avea incheiate contracte individuale de munca. Cele mai frecvente incalcari ale prevederilor legislatiei muncii au fost: primirea la munca a persoanelor fara intocmirea in forma scrisa a contractelor individuale de munca, neacordarea concediilor de odihna, nerespectarea duratei timpului de lucru si a prevederilor legale privind repausul saptamanal, nesemnarea de catre salariati a documentelor justificative privind ridicarea drepturilor salariale.

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval