Rau, cu "rau", dar mai rau... fara„ "rau"???


Categorie: Editorial
|
13-01-2010
Nr: 458
|
Autor: MARIANA CRISTESCU
|
Francmasoneria romana isi retrage sprijinul acordat actualei puteri. Membrii Marii Loji Nationale a Romaniei sustin ca, de acum inainte, vor promova doar valorile, interesele nationale si libertatile romanilor. Astfel suna o stire din septembrie 2009, trecuta aproape neobservata de mass-media, in haosul politic determinat de campania electorala si, implicit, de acuitatea luptelor intestine pentru putere. Desi in urma cu 8 ani (deci in 2001) - sustineau francmasonii _ ei se alaturasera institutiilor statului, pentru a lupta impotriva coruptiei, au observat ca, de fapt, hotia si haosul s-au instaurat in aceste institutii. Declaratia a fost facuta de Viorel Danacu, Marele Maestru al Marii Loji Nationale a Romaniei, la ceremonia de deschidere a noului an masonic.

Intr-un articol intitulat "Puciul parlamentar si Masoneria romana", semnat si publicat de Florian Pantazi, inca la jumatatea lunii mai 2007, autorul observa ca "presa de la Bucuresti a facut mare tapaj pe tema imixtiunii masoneriei ruse in suspendarea presedintelui Basescu. Numele lui Kondiakov, secretarul masoneriei ruse si consultant politic, precum si intalnirile sale �de afaceri� cu premierul Tariceanu, Adrian Nastase sau Ion Iliescu au devenit astfel de notorietate printre ziaristi. Cu riscul de a ma repeta _ afirma autorul _ doresc sa reamintesc cititorilor nostri faptul ca Romania a fost fondata (n.n. _ ca stat) in a doua jumatate a secolului XIX, de masoni, cunoscuti sub numele de "generatia pasoptista". Membrii acestei generatii, departe de a profita de pe urma uriasului efort pe care l-a presupus edificarea unei natiuni noi si a institutiilor caracteristice statului modern, au ajuns, in unele cazuri, sa isi sfarseasca zilele in conditii materiale precare, desi multi au fost, initial, boieri cu stare (cazul lui Mihail Kogalniceanu, bunaoara).

Place sau nu, unora, istoria Romaniei demonstreaza faptul ca revolutionarii pasoptisti au fost francmasoni. "In anul 1848 _ scrie prof. G. Pascu in �Revista Critica�, Iasi, 1939 - , in mai multe tari din Europa izbucnesc, aproape simultan, o serie de revolutii, cunoscute in istorie drept �pasoptiste�. Moldova si Tara Romaneasca, aflate in acel moment sub controlul Imperiului Otoman, nu fac exceptie. Prezentata ca o expresie a eliberarii natiunii de sub dominatia straina, Revolutia de la 1848 din Tarile Romane a reprezentat, in realitate, incheierea unui pact cu un alt stapan, prin inscrierea in curentul masonic european. Cu alte cuvinte, inlocuirea unei dominatii fatise, cu una voalata, perversa si periculoasa. Anii ce au urmat au fost marcati de lupte intre exponentii diferitelor masonerii europene, care doreau sa dobandeasca puterea asupra teritoriului romanesc. In acel moment, in Moldova era domnitor printul Mihail Sturza, el insusi un fervent propagator al ideilor masonice pasoptiste. Totodata, stransele sale relatii cu Imperiul Otoman, si implicit cu masoneria turca, i-au permis ca, in 1849, cand in celelalte tari europene revolutiile au fost inabusite sangeros, sa rezolve aceasta problema in Moldova intr-un mod pasnic, dar favorabil intereselor masonice. Astfel, el le-a oferit prilejul agentilor masoni pasoptisti din Moldova sa isi salveze viata, refugiindu-se in exil, de unde si-au continuat activitatea. Printre ei se aflau toti cei care, la 24 ianuarie 1859, au infaptuit Unirea Principatelor. Toti erau masoni." Inclusiv, sau mai ales, Alexandru Ioan Cuza a fost mason. In perioada de dinaintea infaptuirii Unirii, pe teritoriului Romaniei activau o multitudine de loji, care reprezentau interesele diferitelor masonerii europene. Fiecare dintre ele dorea sa profite de acest moment de rascruce, pentru a obtine controlul asupra unor teritorii cu o pozitie strategica intre Occident si Orient, cum erau cele romanesti. In aceasta cursa, Alexandru Ioan Cuza, exponentul lojilor franceze, era favoritul numarul unu. Cu o luna inainte de Unire, in decembrie 1858, Politia afla de existenta unui complot organizat impotriva lui de lojile rivale. Principalul actor in acest complot a fost chiar Grigorie Sturdza, fiul fostului principe al Moldovei, Mihail Sturza, care aspira la tronul Moldovei. El insusi mason, Grigorie Sturdza era sustinut atat de lojile engleze (de care tineau si cele turcesti), cat si de lojile rusesti (de care tineau si cele poloneze), care nu vedeau cu ochi buni influenta tot mai mare pe care o exercita asupra Moldovei masoneria franceza. Pentru a-l indeparta pe Alexandru Ioan Cuza, Grigorie Sturdza s-a aliat cu o serie de masoni straini, care fusesera infiltrati pe teritoriul Moldovei. Printre acestia, se afla polonezul Wirzbicki, cunoscut drept Murat Bei, pe vremea cand lupta in armata otomana. Afland despre acest complot, politia incepe sa ii interogheze pe toti strainii care se aflau in Moldova. Descopera astfel ca au de-a face cu o adevarata retea de agenti ai diferitelor masonerii, care au misiunea de a atrage de partea lor cat mai multi boieri moldoveni. Printre acesti agenti se afla si William Solioms, un mason englez, care se afla in Moldova sub pretextul practicarii medicinei, si avea stranse relatii cu polonezii. Scrisorile sale catre polonezul Tokarski, si el anchetat cu prilejul descoperii complotului, au fost pastrate in Arhivele Iasiului si dezvaluie cateva din actiunile subterane ale masoneriei din acea perioada. In prima sa scrisoare (4 decembrie 1858), pe care o redam mai jos, Solioms vorbeste despre faptul ca se afla in Moldova pentru a "face bine Marelui Monarc", o forma codata de a spune ca a venit sa racoleze noi membri pentru masonerie: "Domnule Tokarski, / Din scrisoarea dumitale m-am incredintat ca esti sanatos, lucru de care m-am bucurat foarte. Te instiintez ca Grigorie Sturdza va fi ales Domn, prin urmare, fii sigur ca vei avea si dumneata o bucata de paine, pentru ca, precum stii, ei protejeaza pe lesi (n.n. - polonezi). Wierzbicki e foarte ocupat si in putin timp iti va scrie. Dupa cum l-am cunoscut, am o buna impresie despre el si gandesc ca nu va uita sa-ti faca bine. Wierzbicki este prieten cu Grigorie si, in putina vreme, el va avea mare soma (n.n. - va ajunge un om important) si sigur ca va ajuta. Eu astept aici pana la Anul Nou si, de va vrea Dumnezeu sa izbuteasca planurile mele, atunci te voi sluji si fagaduiesc ca imi voi tine cuvantul. Iti voi scrie mai mult cand voi avea informatii sigure despre ceea ce poate imbunatati soarta noastra si voi sti ceva clar despre ceea ce se va face in scurta vreme cu Wierzbicki, pe care putem conta. Cu ajutorul printului, el are de-a face cu boierimea, aceasta poti intelege, de aceea am inca buna nadejde. Voi astepta inca putin, si, daca pana la Anul Nou nu va fi nimic, fie voia lui Dumnezeu, nu vreau sa ma pierd (sa mor) aici, si atunci iti voi cere ajutorul, spre a dobandi actele pentru plecarea mea din tara aceasta neplacuta mie, in care am venit doar ca sa fac bine Marelui Monarc. Pentru aceasta, voi opri pe femeia mea si pe copii sa nu mai spuna in veci adevarul, mai ales unor oameni care merita a fi spanzurati de o creanga, caci pentru aceasta m-am pierdut pentru totdeauna, ruinandu-mi sanatatea si tot ce-mi ajungea sa traiesc in liniste in tara aceasta. Dar voi astepta si voi mai vedea. Te imbratisez. Wiliams Solioms ". Scrisoarea de mai sus este cu siguranta codata, pentru ca, din interogatoriile politiei, a reiesit ca Solioms nu era casatorit, nu avea copii, si nici medic nu era in realitate. Si, cum spuneam mai sus, se pare ca nu era chiar... englez! Dintr-o scrisoare ulterioara catre Tokarski (11 decembrie 1858), aflam ca demersurile lui de a atrage in masonerie pe boierii vremii nu prea au avut sorti de izbanda. Solioms se teme pentru viata sa si este gata sa fuga din Moldova, chiar de ar fi sa plece pe jos. Scrisoarea arata, de asemenea, si faptul ca, in cercurile masonice, se stia, din decembrie 1858, ca Grigorie Sturdza, urmasul de drept la tronul Moldovei, nu va obtine puterea: "Iubite Domnule Tokarski, (�) Avem multe noutati. Iti voi spune numai aceasta ca Grigorie Sturdza n-are sa fie Domn, si pana la Anul Nou se va sfarsi tot. Murad-Bei a venit si el la Iasi, si Dumnezeu stie cum ii merg treburile; el sade la Binder. Pe urma iti voi scrie mai mult si acuma iti trimit adresa me. D-sale... in casa bisericii catolice, la profesorul de dans Corvin. Te rog sa-mi raspunzi." Scrisorile lui Solioms dezvaluie un crunt adevar: jocurile politice

s-au facut mereu in culisele lojilor masonice, iar Romania a fost, si atunci, ca si acum, teatrul unor lupte pentru putere intre diferitele obediente masonice" (Prof. G. Pascu: "Revista Critica", Iasi, 1939, conform Arhivelor Statului, Iasi).

Data de 24 Ianuarie 1859 a intrat in istorie ca Ziua Unirii. Ea este insa si Ziua Masoneriei Romane, aleasa intentionat pentru a marca victoria acesteia in cucerirea teritoriului Romaniei. Inainte de a ajunge domnitor al Principatelor Unite, Alexandru Ioan Cuza a fost Venerabil (conducator) al lojei "Steaua Dunarii" din Galati. La acel moment mai existau inca doua aripi ale aceleiasi loji, una in Muntenia - la Bucuresti, si alta in Moldova - la Iasi. Unirea Principatelor a fost, deci, precedata de o unire masonica simbolica a acestor trei loji, sub o conducere unica, cea a lui Alexandru Ioan Cuza. In 1862 (putem presupune ca si din cauza reformelor sale democratice si progresiste), Alexandru Ioan Cuza intra in conflict cu masoneria si, din acest moment, devine persona non-grata. In cele din urma, este inlaturat de la putere prin lovitura de stat din 1866, si inlocuit cu Carol I de Hohenzollern.

"Prabusirea, in perioada interbelica, a structurilor statului modern a fost folosita de regele Carol al II - lea pentru a desfiinta Masoneria romana, pe care a trimis-o �in adormire�. Ea a fost reinfiintata dupa 1989, dar nu a mai reusit sa-si atraga intotdeauna nume sonore sau intelectuali onesti ca membri" - scrie Florian Pantazi. "In prezent, multe loji masonice, aparute ca ciupercile dupa ploaie in urma revolutiei iliesciene, sunt intesate cu persoane cu un trecut dubios, care se ocupa cu acumularea de averi ilicite, trafic de droguri, contrabanda, trafic de influenta sau acte de mare coruptie" (Dr. Viorel Danacu, Mare Maestru al Marii Loji Nationale a Romaniei, EVZ, 8 mai 2007). "Profilul moral al acestor pseudo-masoni, care sunt lipsiti total sau partial de orice busola morala sau chiar sexuala, aminteste de portretul facut lui Kondiakov de Vitalie Ciobanu, in �Romania Libera�: fosti membri UTC sau peceristi, fosti trepadusi ai Securitatii, KGB-ului, informatori, politicieni corupti sau oameni de afaceri verosi, pusi insa pe imbogatire rapida." Informat mai mult sau mai putin asupra starii de fapt, "inca de la investirea guvernului Tariceanu din 2005, presedintele Basescu i-a refuzat marelui maestru al Marii Loji Nationale din Romania, Eugen Ovidiu Chirovici, un post de ministru. Acest fapt pare sa fi declansat ostilitatile intre membrii acestei loji si presedinte, mai ales tinand cont de faptul ca Loja

i-a suportat activ de Adrian Nastase si PSD in timpul campaniei electorale din 2004. Astfel _ afirma Florian Pantazi _ in mod cu totul atipic pentru calitatea formala de mare maestru, Eugen Ovidiu Chirovici s-a implicat direct in luptele politice de la Bucuresti, devenind chiar membru al Partidului Conservator, inca din 2003 (!!!).

La ora actuala, avem in Romania doua mari loje nationale: una condusa de dr.Viorel Danacu (aproximativ 800 de membri) si cealalta _ condusa de Eugen Ovidiu Chirovici (circa 2.000 de membri), a carei desfiintare o cerea autorul articolului, considerand ca unii dintre membrii ei creeaza probleme grave, de competenta Justitiei, a SRI si a Consiliului Concurentei. Nu aceasta este, insa, tema prezentului articol. "Padure fara uscaturi nu exista". "Inca de la inceput (ne referim la revigorarea de dupa 1989), multi dintre cei care s-au inrolat in Masoneria romana au facut-o pentru functii si imbogatire rapida, legaturile masonice cu Moscova, cu teroristi arabi sau Mafia italiana devenind de notorietate." _ afirma F. Pantazi - Contrar oricaror asteptari, LMNR face astazi impresia unei organizatii de tip mafiot, chiar daca are si membri respectabili in componenta sa". "Acestea sunt numai cateva din motivele care ma determina sa cer, in mod public, autoritatilor masonice superioare din Washington (!!! _s.n.) sa intervina si sa interzica definitiv Marea Loja condusa de Chirovici." Pana la un punct, povestea seamana cu deviza nationala "Sa moara capra vecinului", dar intotdeauna adevarul e pe la mijloc. In concluzie, intrebarea este: Rau, cu "rau", dar mai rau... fara� "rau"??? Va reamintim stirea de la mijlocul lunii septembrie 2009, asupra careia nu am cunostinta ca s-ar fi revenit: Francmasoneria romana isi retrage sprijinul acordat actualei puteri. Membrii Marii Loji Nationale a Romaniei sustin ca, de acum inainte, vor promova doar valorile, interesele nationale si libertatile romanilor.

Sa vedem!

Adaugă comentariu

Title:
Nume(*):
Email:
Reply Notify:
Website:
Comentariu(*):
Code in the picture:
 
Note: Your comment has been received and is awaiting approval