Un nou joc de tip Room-Escape

Room-Escape este un tip de joc de echipa. Fiecare echipa
poate fi formata din 2 pana la 5 jucatori. Jocul se desfasoara
intr-o incapere inchisa, iar scopul este ca jucatorii sa
reuseasca sa "evadeze� in timp de 60 de minute, folosindu-se
doar de imaginatie si capacitatea intelectuala, rezolvand o
serie de puzzle-uri si de jocuri care ii vor testa la limita.
Acest joc isi propune sa reproduca un buncar, ce apartine
Zonei 51, folosit ca baza militara si laborator, unde se
dezvoltau proiecte secrete in timpul celui de-Al Doilea
Razboi Mondial, avand ca punct de plecare un obiect
neidentificat, recuperat in acest perimetru.
Participantii au ca obiectiv investigarea zonei si
elucidarea misterului din spatele obiectelor recuperate
dupa accident.

Fondatorii acestui joc, AREA 51, sunt doi tineri studenti.
Cei doi baieti au inceput sa intocmeasca proiectul la scurt
timp dupa vizitarea unui joc asemanator din oras.
"La o saptamana dupa ce am vizitat jocul ne-am gandit
ca ar fi o idee buna sa deschidem ceva asemanator. A
inceput ca o simpla idee la o masa intre prieteni, nu era
nimic serios si nu am crezut niciodata ca vom ajunge sa
deschidem intr-un timp atat de scurt�, afirma baietii.
Acest gen de jocuri ofera o alternativa la actualele
posibilitati de distractie pe care le au la dispozitie tinerii
din oras. E un tip nou de divertisment, unde se pun pe
primul loc calitati precum: spiritul de observatie,
inteligenta, creativitatea.

Primul joc de tip Room-Escape a aparut in 2005, sub forma
unui joc pe computer, inventat de TAKAGISM Inc., Toshimitsu
Takagi. Ideea de a trece acest tip de joc in lumea reala a
fost pentru prima data implementata tot in Japonia, in Tokyo,
In 2008. Prima companie de acest gen a avut deja peste
200.000 de participanti.

Jocul s-a bucurat de atunci de un succes exceptional,
ajungand prima data in Europa, in Ungaria, Parapark, acum
3 ani, urmat la scurt timp de firme ca Adventure Room in
Elvetia, Hinthunt in London.

"Intotdeauna ne-au placut aceste jocuri pe computer,
gen room-escape si tip quest, point-and-click. Tin minte un
joc de acest gen ce m-a impresionat foarte tare de mic,
SANITARIUM, un joc clasic cu aceeasi idee, dar nu stiam ca
exista si o versiune live�, declara unul dintre baieti.
"Am inceput sa cautam informatii pe internet despre jocuri
asemanatoare din tara si din strainatate. Ideea de a trece
acest gen de jocuri de pe computer in lumea reala ni s-a parut
extraordinara.�

Unul dintre cei doi baieti, Dani, e in momentul de fata student
la arhitectura in Spania: "Am plecat din tara acum 10 ani,
parintii mei erau in Spania deja de aproximativ 4 ani, avem 19
ani. Mai tarziu am luat decizia sa urmez facultatea de
arhitectura acolo�.

Dupa participarea la jocul din Cluj-Napoca, Dani a decis sa
ramana temporar in Romania pentru perioada pregatirii
propriului joc. Procesul a durat aproximativ 2 luni. Baietii
declarau ca partea cea mai grea a fost cea de design, apoi
constructia propriu-zisa a venit de la sine, chiar daca au
intampinat diferite probleme pe parcurs.

"Faptul ca urmez arhitectura m-a ajutat foarte mult in felul
de a gandi si a construi jocul. Vroiam sa fie ceva original, si
chiar daca ideea ne-a venit dupa ce am vizitat un joc
asemanator, nu am vrut sa copiem nimic de acolo. Am inceput
sa cautam idei pe internet, cred ca m-am uitat la peste 200 de
video-uri pe Youtube cu experimente de fizica, chimie, pentru
a ma inspira. Toate jocurile sunt gandite, create si construite
de catre noi si asta a fost partea cea mai dificila din proces�,
declara Dani, unul dintre fondatori.

Tema aleasa pentru joc este AREA 51, si are la baza un
buncar militar, un experiment secret, extraterestri si OZN-uri.
"Initial am vrut sa alegem o alta tema pentru joc. Ideea
cu extraterestri ne-a venit pe parcurs. Vroiam sa fie o
tema interesanta si nu doream ceva care sa se adreseze
doar unei categorii de varsta. Am cautat sa fie o tema
originala, sa aiba acea doza de mister, si in acelasi timp
sa iti permita sa faci o serie de jocuri si puzzle-uri in stransa
legatura cu tema�.

Curiozitatea e una dintre caracteristicile principale care
ne defineste ca oameni. Atractia de a descoperi ce se afla
in spatele usilor inchise ale laboratorului si satisfactia de a
reusi sa evadezi la timp impreuna cu un grup de prieteni
sunt doua dintre motivele principale ce i-au adus acestui
nou tip de joc succesul actual.

Jocul are la baza o teorie foarte cunoscuta din psihologie:
teoria fluxului, formulata pentru prima data de Mih�ly
Csikszentmih�lyi, in 1975. Starea de flux intervine atunci cand
exista o motivatie puternica, o dorinta de a reusi la fel de
puternica si o concentrare deplina pentru a rezolva cu
succes o provocare. Pentru aceasta este nevoie de o serie
de jocuri ce reusesc sa captiveze la maximum atentia si
interesul participantilor.

"Un alt aspect foarte important pe langa tema generala,
avand in vedere ca e vorba de un joc de echipa, a fost sa
facem provocarile cat mai variate posibil, sa imbinam diferite
calitati si abilitati pentru a reusi sa evadezi, incepand de la
interes pentru jocuri cu numere, dexteritate, ureche
muzicala, creativitate si un bun spirit de observatie, ceea
ce face necesara implicarea tuturor membrilor din echipa�,
declara baietii.

Daca doriti mai multe informatii despre joc si locatia
acestuia intrati pe adresa www.Room-Escape.ro

Lasă un comentariu