,,TARGU-MURES „ ORAS AL ARMONIEI, NU AL CONFLICTELOR!„

MUNICIPIUL TARGU-MURES
ROMANIA-540026 Targu-Mures, Piata Victoriei nr.3
Tel: 00-40-365-882.028 Fax: 00-40-365-882.030
e-mail: viceprimar.ciotlaus@tirgumures.ro

COMUNICAT DE PRESA

I. Proiectele viceprimarului Ionela Ciotlaus:

1. Proiect de hotarare privind realizarea investitiilor amanate
in cuantum de aproximativ 1,7 mil. EUR.

Proiectul a fost initiat ca urmare a nevoii urgente de
,,salubrizare� a orasului care zace in gunoaie imprastiate in
preajma blocurilor ca urmare a nerealizarii planului de investitii
de catre operator, respectiv platforme ecologice de colectare si
containere dimensionate cu cantitati efective de deseuri menajere
eliminate de consumatorii casnici.

2. Proiect de hotarare privind demararea procedurilor legale
privind infiintarea si organizarea comisiei de eliberare a
autorizatiilor de constructii.

Proiectul a fost initiat in vederea simplificarii autorizarii in
raport cu interesul cetateanului avand scop debirocratizarea si
scutirea cetateanului de a se adresa in obtinerea avizelor direct
furnizorilor de utilitati, precum si scurtarea termenelor de
eliberare a autorizatiilor de constructie care poate sa dureze
chiar si pana la 2 ani. Comisia astfel constituita din reprezentanti
ai serviciului de urbanism, arhitect-sef si reprezentanti ai
furnizorilor de utilitati, iar reprezentantii serviciilor publice
deconcentrate vor analiza la sediul Primariei aceste proiecte si
vor transmite avizul in cadrul Comisiei.

3. Proiect de hotarare privind masuri de realizare a
planului de preventie si gestionare a situatiilor de urgenta
in caz de incendiu.

Proiectul a fost initiat ca urmare a numarului mare de
interventii, dar si a situatiilor complexe de acces a autospecialelor
de interventii in mediul urban pe strazile inguste
greu accesibile si evident cantitatea de carburant necesara
efectuarii interventiilor.

Proiectul prevede alocarea sumelor necesarului de carburant
de 700 litri/lunar pentru Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta
,,Horea� al judetului Mures, cat si achizitionarea unei
autospeciale complexe de interventii de mica capacitate in
vederea dotarii Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgenta,
precum si cofinantarea cu suma de 16.000 lei in vederea
achizitionarii unei autospeciale din Marea Britanie.

II. Alte proiecte initiate de executivul Primariei pentru sedinta
ordinara din 16.04.2014

1. Proiect de rectificare bugetara pozitiva cu suma de
aproximativ 8 mil. EUR respectiv 37 mil.lei, care va intregi
bugetul la suma totala de 502 mil. lei. Repartizarea sumelor
provenite din rectificare se repartizeaza la nivelul cheltuielilor
prin suplimentare:

- la capitolul bunuri si servicii cu 16 mil. lei;

- la capitolul asistenta sociala se aloca suma de 0,3 mil. lei;

- la capitolul sport se aloca suma de 1,8 mil. lei;

- la capitolul Proiecte cu finantare din fonduri externe
nerambursabile se aloca 3,2 mil.lei;

- la capitolul investitii se aloca suma de 16 mil. lei.

2. Proiect privind aprobarea retelei scolare, proiect ce prevede
urmatoarele modificari:

- pierderea personalitatii juridice a Liceului ,,Aurel Persu�,
deci desfiintarea lui ca entitate juridica scolara separata si
arondarea acestuia la Liceul ,,Gheorghe Sincai�;

- propunerea de infiintare a unui colegiu romano-catolic;

- arondarea unor gradinite la unitatile scolare si pierderea
personalitatii juridice a acestora.

3. Proiect de valorificare a bunurilor mobile aflate in cladirile
centralelor termice prin dezmembrarea acestora si vanzarea
prin negocierea ofertelor depuse de potentialii cumparatori
interesati, iar in urma acestor demersuri bunurile ramase
nevalorificate in urma negocierii vor fi declasate si casate,
respectiv, renuntandu-se astfel la conservarea patrimoniului
centralizat de termie.

4. Proiect de schimbare a viceprimarului Ionela Ciotlaus.
Acest proiect este initiat de primar, este nelegal, nemotivat si
neconstitutional. Raportul care insoteste proiectul este act
administrativ neconstitutional si nelegal, reprezentand un abuz
in serviciu al secretarului si directorului juridic semnatari ai
acestui raport.

In calitate de viceprimar, am solicitat revocarea celor doua
documente, invocand prevederile legale, respectiv prevederile
Legii nr.393/2004 privind Statutul Alesilor Locali, lege speciala
aplicabila, de asemenea, am transmis o petitie institutiei
Avocatului Poporului local, care la randul lui a sesizat adjunctul
Avocatului Poporului cu mandat de reprezentant al acestei
institutii, cat si adjunctul pe problema drepturilor omului.
Referitor la declaratiile edilului de motivare a acestei initiative
iresponsabile si mincinoase, nedemne de un primar, vin cu
urmatoarele precizari:

Daca in opinia edilului "A nu face nimic� inseamna: A nu
fura, a nu minti, a nu insela, a nu risipi banii publici, a nu-ti bate
joc de cei care te-au ales: Atunci eu acest lucru am facut.

In calitate de viceprimar, consider ca ceea ce il mana pe primar
in aceasta initiativa ilegala si imorala sunt interesele marunte �
Cei 30 de arginti ai tradarii lui Iuda � precum si dezinteresul fata
de oras, fata de un ales local sau fata de cetatean.

In calitate de viceprimar, mi-am pus toata munca si priceperea
in slujba rezolvarii problemelor cetatenilor, cat si in vederea
protejarii intereselor lor, de aceea la proiectele care nu
coincideau acestor interese m-am opus, dupa cum urmeaza:

- Nu am fost de acord cu majorari de taxe si impozite si nici
cu taxe noi.

- Nu am fost de acord cu cresterea continua a pretului la apa.

- Nu am fost de acord cu inchiderea scolilor.

- Nu am fost de acord cu achizitia ineficienta si insuficienta
a unor containere de lux si a unor carciumi.

- Nu am fost de acord cu risipirea banilor publici la
cluburi private.

- Nu am fost de acord cu un buget ineficient, insuficient la
functionare, un buget copiat an de an fara un management
adecvat al resurselor fara ca el sa se puna in aplicare.

- Nu am fost de acord cu plata cu intarziere a colaboratorilor
si a asistatilor sociali.

De asemenea, am facut nenumarate demersuri si anume:

- Am cerut vehement plata burselor scolare.

- Am cerut rezolvarea situatiei juridice a scolilor retrocedate
si prezervarea viitorului acestor scoli in imobilele respective
sau in alte imobile.

- Am cerut transparenta in procesul legislativ si executiv.

- Am cerut rapoarte de control pentru a se vedea deficientele
spre a putea fi remediate.

- Am cerut dotarea cabinetelor scolare administrate de Primarie.

- Am cerut revizuirea contractelor de concesionare a serviciilor
publice in favoarea municipiului nu a operatorilor si
imbunatatirea serviciilor de salubrizare, transport, parcare etc.

Fata de toate cele relatate, ca fiind activitati desfasurate considerate
a fi nefacute sau in dezavantajul cetatenilor de catre
edilul sef, in calitate de viceprimar pun la dispozitie toate
documentele probatoare aflate aici la sediul institutiei.

In incheiere, vreau sa multumesc tuturor targumuresenilor pentru sprijin si pentru mesajele frumoase de
sustinere primite, de asemenea, doresc sa urez tuturor
targumuresenilor "Sarbatori fericite si luminate!�, alaturi
de familiile lor in pace si sanatate.

Viceprimar,

Lasă un comentariu