Cartile dascalilor mureseni
"Modelarea in predarea si invatarea matematicii in ciclul primar„

Distribuie pe:

Autor: Eugenia Somesan

Coautoare la noua carti stiintifice,
in "tandem� cu alti dascali
de stiinte exacte, precum Ioan
Buta, Irina Nasaudean, Dumitru
Orosan, Silvia Negrutiu, Margareta
Rusu, Olivia Andone, coordonatoare
la altele purtand semnatura
lui Vasile Chis, Olga Chis,
Irina Trifan, Iftinia Avram, Horatiu
Catalano, Musata Bocos, Cristian
Stan, Pantelimon Cioata, iata,
prof. dr. Eugenia Somesan se
lanseaza in mod fericit pe piata
cartii cu "Modelarea in predarea
si invatarea matematicii in ciclul
primar�. O carte cu un singur
autor, dar, asa cum, in Cuvant
inainte, autoarea ei scrie negru
pe alb ca "Realizarea acestei
lucrari a fost posibila si datorita
bunei conlucrari cu studentele
mele de la Extensia Targu-Mures
a Facultatii de Psihologie si
Stiinte ale Educatiei a Universitatii
�Babes-Bolyai� din ClujNapoca si cu cadrele didactice
din invatamantul primar al
judetului Mures, implicate in cercetare�.
Cata cumsecadenie in a
afirma un adevar vizavi de o contributie
colectiva dovedeste prof. dr.
Eugenia Somesan, prin recunoasterea
valorii si a altora, nu neaparat in a-ti
aroga suprematia a ceea ce numim
simplu "fac totul�. Ce dovada mai elocventa
de fair play (joc cinstit)!
Pana a ajunge la aceasta carte
pe care o semnalam invatatorilor din
domeniul stiintelor exacte, prof. dr.
Eugenia Somesan a facut "exercitii
si rezolvari de probleme� in studii
publicate in volume, in reviste, prin
participari la manifestari, precum
simpozioane nationale, conferinte
internationale, in intervalul anilor
2007-2013. Cartea cu titlul "Modelarea
in predarea si invatarea
matematicii in ciclul primar� a vazut
lumina tiparului spre sfarsit de an
2013, sub auspiciile Editurii NICO din
Targu-Mures, tiparul fiind executat
la SC CENTROGRAFIC SRL Romania,
cu o coperta apartinand lui Carmen
Somesan. Cartea este structurata
pe doua parti: Fundamentarea
teoretica si Demersul experimental:
cercetarea longitudionala a eficientei
unui model pentru insusirea
notiunii matematice de "ZECE�.
Cele doua parti au capitole referitoare
la specificul metodologiei
didactice in invatamantul primar;
modelarea procesului de invatamant;
aspecte didactice ale utilizarii
modelarii in procesul de predare si
invatare a matematicii in ciclul
primar; coordonatele generale ale
cercetarii; etapa experimentala/
constatativa; etapa experimentului
formativ; prezentarea rezultatelor
obtinute si analiza lor
calitativa, cantitativa. Cel din
urma capitol, al VIII-lea, prezinta
concluziile finale (patru la numar),
fiecare fiind prezentate la modul
explicativ si reprezentativ.
Dedicand cartea supusa recenzarii
(nicidecum in extenso)
tatalui sau, cel care i-a insuflat
dragostea pentru matematica,
prof. dr. Eugenia Somesan isi
motiveaza demersul sau in ideea
tratarii unui domeniu de actualitate,
si face precizarea: "Prin
cercetarea pedagogica pe care
am intreprins-o, am dorit sa surprindem
exigentele utilizarii modelelor
si a modelarii didactice in
predarea matematicii la clasele
I-IV, dar mai ales sa demonstram
impactul pozitiv pe care acestea
le au asupra invatarii constiente
si eficiente a matematicii, conditie
a realizarii performantelor superioare
si a evitarii esecului scolar
la acest obiect de studiu�. Atat si
nimic mai mult, in afara de faptul
ca lucrarea ofera caracterul
pragmatic al invatarii si contribuie
la asigurarea bazei educatiei
permanente, educatie ce se face
pe parcursul intregii vieti, nu doar
in perioada scolilor pe care le
frecventam! Felicitari zamislitoarei
acestei carti!
Deliberat si dezinteresat o
propun atentiei dumneavoastra,
stimati cititori.

Lasă un comentariu