Un atelier artistic inedit

Distribuie pe:

La initiativa conducerii
Universitatii
de Arte din TarguMures, indeosebi a
Decanatului Facultatii
de Arte in Limba
Romana, in perioada
26-28 noiembrie 2013
s-a derulat o activitate
practica inedita
dedicata studentilor,
cunoscuta
ca atelier artistic,
care a avut-o ca invitata pe consacrata
soprana si cantautoare targumureseana
Adriana Ausch-Simmel, lector universitar
la Longy University of Boston Philadelphia
din SUA.
Noutatea consta in tipul preocuparii,
aducand in atentia participantilor Metoda
de Educatie Artistica a lui Emil JaquesDalcroze, un pedagog elvetian ale carui
inovatii au starnit un interes deosebit la
inceputul secolului trecut.
Metoda, cunoscuta sub denumirea de
Eurhytmics, utilizeaza, asa cum afirma
profesoara Adriana Ausch, "raspunsul fizic,
prin miscare la stimulul muzical, nuantand
coordonarea dintre auz, intelect, emotie si
corpul uman, adancind expresivitatea,
imaginatia artistica si cunoasterea de sine.
Sistemul de educatie Jaques-Dalcroze
cultiva intelegerea, invatarea si absorbtia
muzicii, a elementelor fundamentale si
conceptelor muzicale, intensifica rolul ei
expresiv si profunda conexiune cu toate
artele si activitatile umane. Educatia
dalcroziana se gaseste la intersectia dintre
sunet, miscare, cuvant si ritm in timp si
spatiu. Aceasta metoda faciliteaza integrarea
interdisciplinara in formarea artistica,
implicand capacitatea de a improviza,
de a ierarhiza elemente disparate si de a
dezvolta un ritm interior
capabil de a
rezona multidirectional.
Metoda, de
asemenea, faciliteaza
o profunzime
a expresiei artistice
in armonie cu un
spatiu multivalent.
Consider ca aceste
calitati sunt absolut
indispensabile intr-un
mediu suprapopulat
de mesaje vizuale si
sonore, tehnice, precum si de tehnici, idei
si mode�.
Studentii de la Actorie, Coregrafie,
Teatrologie si Muzica, prezenti in numar
mare, s-au implicat cu mult entuziasm in
aplicatiile practice, desfasurate pe parcursul
celor trei zile, in atmosfera antrenanta,
permanent stimulanta, creativa si
interactiva instituita de coordonatoarea
atelierului, care a dirijat cu ingeniozitate,
apeland la fantezie si joc natural, drumul
catre descoperirea notiunilor, toate acestea
constituind cadrul propice al unei
vibrante relationari. Fara indoiala, utilitatea
cunostintelor si mai ales valoarea
rezultatelor obtinute sunt de netagaduit,
ceea ce indreptateste organizarea si pe
viitor a acestor experimentari, dupa cum
reiese din afirmatiile studentei Andreea
Ajtai (anul I-Master actorie): "Ceea ce cred
ca a dorit sa ne insufle doamna profesoara
este concordanta dintre muzica si miscare,
ca si libertatea ce ne-o ofera muzica, alaturi
de cele doua componente esentiale in arta
actorului, ritmul si miscarea plastica a
corpului. Ceea ce mai pot spune este ca o
asteptam pe doamna Adriana Ausch sa
revina�.

Lasă un comentariu