Aeroportul din Targu-Mures, unica poarta aeriana low cost a Transilvaniei, un pol activ in dezvoltarea economica a zonei

Distribuie pe:

Aeroportul International Transilvania Targu-Mures
doreste sa se pozitioneze ca si unica poarta de acces aerian
low-cost din Transilvania - Gateway to Transylvania,
devenind in acelasi timp un pol activ in dezvoltarea
economica a zonei pe care o deserveste. Scopul stabilit de
Consiliul de Administratie al Aeroportului in elaborarea
Planului de administrare revizuit consta in definirea unei
strategii serioase de piata care sa se bazeze pe definirea
rolului Aeroportului Transilvania in zona, in conditiile in care
principalii competitori (din punct de vedere al zonei
geografice) sunt reprezentati de aeroporturile din Sibiu si
Cluj-Napoca, insa in incercarea de atragere a traficului
aerian concurenta este reprezentata de fiecare aeroport
aflat pe teritoriul Romaniei.
Astfel, Planul de administrare revizuit al Consiliului de
Administratie al RA Aeroportul Transilvania Targu-Mures
urmareste finalizarea investitiilor in curs, diversificarea si
ridicarea calitatii serviciilor aeroportuare in vederea cresterii
veniturilor proprii si a gradului de autofinantare, dezvoltarea
colaborarilor si parteneriatelor pentru cresterea traficului
aerian si a numarului de pasageri, promovarea potentialului
regional si a serviciilor aeroportuare precum si indeplinirea
activitatilor specifice Serviciului de Interes Economic General
incredintat conform HCJ 107/2011.
Strategia elaborata in baza unui studiu statistic, identifica
pentru Aeroportul "Transilvania� pozitia de "AEROPORT LOW
COST� si "Gateway to Transylvania�, astfel incat acesta se
va pozitiona pe piata infrastructurilor de transport aerian
ca aeroport destinat traficului de tip "low cost� pentru
intreaga Transilvanie, fiind in acelasi timp deschis tuturor
formelor de trafic aerian. Acest lucru presupune mentinerea
unui standard maxim de calitate si siguranta cu investitii
minime, asa cum practica deja alte aeroporturi europene
folosite in mod frecvent de companiile low cost precum
cele din Luton si Stansted (Londra), Charleroi (Bruxelles),
Hahn (Frankfurt), Girona (Barcelona). In momentul de fata,
Aeroportul Transilvania Targu-Mures are un trafic majoritar
de tip low cost prin operarile companiilor Wizz Air si Ryan
Air, cealalta parte a traficului fiind asigurat de catre zborurile
TAROM si cele de agrement/aviatie general.
Zona potential deservita de Aeroportul "Transilvania� TarguMures este reprezentata de judetele Mures, Harghita si
Covasna si partial judetele Bistrita, Brasov, Suceava, Sibiu,
practic o populatie de aproximativ 2.700.000 locuitori. Scopul
conducerii aeroportului este promovarea potentialului regiunii
deservite si a serviciilor aeroportuare la nivel national si
european de asemenea maniera incat acest lucru sa devina
un factor major in dezvoltarea economica a regiunii si
Aeroportul Transilvania sa devina un pol economic regional.
Atingerea acestui obiectiv poate fi realizat numai in colaborare
cu organismele reprezentative de pe plan regional care au
sarcini si/sau interes in atingerea acestui obiectiv: Camere
de comert, asociatiile de turism reprezentative, Consilii
judetene si Primarii, in special cele din localitatile cu potential
turistic, organizatii patronale, institutii de cultura, universitati
si alte institutii de invatamant centre de tratament medical si
furnizori de servicii balneare. In baza unor parteneriate
incheiate cu organismele mai sus mentionate, Aeroportul va
promova prin canalele proprii ofertele si prezentarea
acestora, prin expunerea de diverse materiale de
promovare a partenerilor regionali si incheierea de
parteneriate cu aeroporturile conectate pentru expunerea
acestor materiale, respectiv participarea cu standuri de
prezentare la targurile de turism si comert din orasele cu
care suntem conectati (Barcelona, Bologna, Budapesta,
Dortmund, Frankfurt, Londra, Madrid, MemmingenM�nchen, Milano, Roma, Paris, Pisa si Charleroi-Bruxelles).
Prin promovarea aeroportului se doreste crearea un brand
care sa fie in primul rand recunoscut pe plan national dar si
international, brand ce va reprezenta atat aeroportul cat si
regiunea deservita, Transilvania. Prin recunoasterea acestui
brand dorim sa obtinem o schimbare a polilor de trafic de la
traficul outbound (reprezentat de pasagerii care calatoresc
de la Targu-Mures in afara) la un trafic inbound (pasageri
care vin in Romania pentru a vizita Transilvania folosind
Aeroportul Targu-Mures). Acest lucru va aduce un plus de
trafic care va genera venituri aeroportului, dar si zonei de
deservire prin serviciile turistice ce vor fi furnizate catre
acestia. In aceeasi masura, daca vom reusi dezvoltarea unui
nou trafic inbound, acesta va putea atrage si atentia altor
companii aeriene care sa initieze zboruri catre Targu-Mures.
De asemenea, se doreste promovarea traficului de aviatie
generala si de afaceri precum si serviciile ce trebuie
prestate pentru acest tip de trafic, pasageri care calatoresc
cu aeronavele proprii sau inchiriate. Traficul de aviatie
generala nu aduce un numar mare de pasageri dar aduce o
crestere a numarului de operari de pe aeroport, o crestere a
recunoasterii aeroportului in lumea aviatica si nu in ultimul
rand permite diversificarea serviciilor oferite si posibilitatea
de incasari din infrastructura aeroportului (prin accesarea
salonului VIP). Un serviciu nou, esential, este asigurarea
alimentarii cu AVGAS, care garanteaza aterizarea la
Aeroportul "Transilvania� a aeronavelor de mici dimensiuni
apartinand segmentului de aviatie generala si zboruri private,
Aeroportul din Targu-Mures fiind singurul aeroport
din Transilvania unde AVGAS este disponibil la vanzare. In
conditiile in care operatorii de aviatie generala sunt in general
oameni de afaceri sau turisti pasionati de aviatie, iar
aeroporturile concurente au tarife mari si descurajeaza acest
segment de trafic, acesta poate constitui pivotul principal
al miscarii oamenilor de afaceri din diverse domenii de
activitate catre intreaga zona deservita.
Urmare a implementarii strategiei Consiliului de
Administratie al regiei, Aeroportul Transilvania Targu-Mures
va deveni cel mai important pol economic de dezvoltare al
regiunii, fapt care va atrage o crestere al numarului de
operari si de pasageri deserviti si implicit o crestere a
veniturilor. Cresterea traficului atat din punct de vedere al
numarului de pasageri cat si din punct de vedere al numarului
de aeronave deservite, atrage un interes sporit al agentilor
economici spre Aeroportul "Transilvania� Targu-Mures
generand o crestere a cererii de spatii comerciale si
publicitare, ceea ce va spori nivelul incasarilor din chirii. In
acelasi timp, pentru realizarea unor servicii de calitate si
mai ales profesionale pentru clientii aeroportului se propune
pregatirea continua a personalului si o strategie de marketing
COST LEADERSHIP, ceea ce inseamna, servicii de
calitate la cel mai bun pret de pe piata din Romania.

Lasă un comentariu