De ce, oare, Posta Romana ramane mereu cu buzele umflate?

Distribuie pe:

Da, aceasta-i intrebarea! Aproape in permanenta
Posta Romana e cea pacalita, ramanand cu buzele
umflate, in urma unor contracte paguboase incheiate
intre asa-zisii "baieti destepti� din institutia mai susamintita
si anumite firme (mai mult sau mai putin
competente). Astfel, corpul de control al primului
ministru a descoperit, recent, ca au fost incheiate
mai multe contracte, dintre care, unul in 2006, in care
se prevedea o asociere in participatiune cu SC Smart
Telecom Solution SRL, obiectul contractului fiind
acela al prestarii de servicii de intermediere a platilor
efectuate in regim electronic. Pana aici, totu-i clar,
insa in urma unor investigatii ulterioare s-a descoperit
ca aceasta firma nu detinea niciun fel de echipamente,
dispozitive electronice pentru efectuarea
platilor in regim electronic si, mai mult de-atat, nu
avea nici personal calificat in exploatarea si
intretinerea respectivelor echipamente. Ca atare, era
necesar ca Posta Romana sa procedeze la a denunta
rezilierea contractului de participatiune a STS si
obligarea acestora la despagubiri pentru nerespectarea
contractuala prin incercarea de "imprejurari
necorespunzatoare adevarului!�. Cei de la Posta, insa,
ce au facut? Au denuntat unilateral contractul
incheiat, pana la urma, fiind obligati la despagubiri
de peste 4 milioane si jumatate de euro, precum si la
plata unor datorii reprezentand fiecare zi restanta a
platilor si, de asemenea, si a altor plati pentru
prestarea anumitor servicii.
Un alt caz, care dat multe batai de cap, a fost acela
in care, tot in 2006, s-a incheiat un contract cu firma
SC G4S Cash Solution SRL, contract de prestari servicii
de transport valori. Pentru a justifica acest contract,
s-a ajuns la concluzia ca pentru achizitionarea a 73
de utilitare de transport blindate, ar fi costat enorm,
cam 45.000 euro/buc. fara TVA, de unde s-a ajuns la
aceasta concluzie doar cei de la Posta stiu, pretul real
al masinilor putand ajunge doar cam pe la 26.000 euro/buc.
Fie ca ar fi vorba de firmele Fiat, Ford sau Peugeot, ia
ganditi-va, oare de ce aceasta estimare? Raspunsul
mi-l dati mai tarziu! In legatura cu acest lucru se pot
evidentia mai multe aspecte (ma refer la fapte de
coruptie ce pot atrage raspunderea penala), insa ma
rezum doar la cel mai sus-mentionat.
In ceea ce priveste incheierea unui contract cu SC
POSH Telecom Solution SRL, in 2009, s-au facut unele
inscrisuri in ce priveste "asocierea in participatiune�,
avand ca obiect intermedierea platilor electronice,
insa au fost omise date esentiale, doar pentru a crea
impresia (falsa, de altfel), ca noul contract ar crea
avantaje economice pentru Posta, dar si in acest caz
s-a inregistrat iarasi un esec al postasilor, de peste 3
milioane de lei. Despre "succesele� financiare al
Postei Romane s-ar putea scrie romane intregi, dar nu
mi-am propus asa ceva si apoi, chiar daca mi-as
propune, la ce ar folosi? La Posta se fura (pardon se
completeaza) in continuare! Si asta, pe langa faptul
ca este supercapusata, este in declin si intr-o
degringolada totala � se lucreaza cu mijloace
rudimentare. Fiecare ins care-si desfasoara activitatea
pe treptele superioare ale CNP, nu se gandeste decat
la propriile buzunare, nu se gandeste decat la modul
in care poate proteja rudele si cunostintele cu care a
capusat aceasta institutie! Cei de sus, nu se gandesc
decat cum ar mai putea incheia niscaiva contracte in urma
carora s-ar mai putea scoate bani necinstiti (n.a. � pardon,
am vrut sa spun comisioane!).

ILIE DOROFTEI, presedinte al O.J. Mures
a Partidului Alianta Socialista

Lasă un comentariu