Program de responsabilitate sociala

Distribuie pe:

La Targu-Mures a fost lansat recent programul de responsabilitate sociala "HEINEKEN pentru Comunitati�,
editia 2013, in parteneriat cu Asociatia CSR Nest.
Dedicat sustinerii si dezvoltarii comunitatilor locale din orasul Targu-Mures, programul se adreseaza tuturor
organizatiilor non-guvernamentale, precum si institutiilor publice din orasul Targu-Mures. Are la baza un concurs
de proiecte. Aplicatiile vor trebui sa indeplineasca o serie de criterii de eligibilitate si pot fi implementate in
domenii precum social, mediu, cultura, turism, sanatate etc. La fel ca si anul trecut, si in 2013 programul "HEINEKEN
pentru Comunitati� se desfasoara in cele patru orase de pe teritoriul Romaniei in care HEINEKEN este prezenta
cu fabrici: Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc si Targu-Mures.
Organizatiile non-guvernamentale si institutiile publice interesate de programulul ,,HEINEKEN pentru Comunitati�
pot afla toate informatiile necesare inscrierii in concurs si intocmirii cererii de finantare prin intermediul websiteului
dedicat � www.heineken�pentru-comunitati.ro. Cererile de finantare vor fi completate online, in limba romana,
pana in 22 iunie, iar jurizarea se va face in intervalul 23 iunie � 1 iulie. Proiectele castigatoare vor fi anuntate in
2 iulie. In plus, se vor mentine si in acest an noutatile aduse in 2012, printre care se numara faptul ca aplicantii pot
depune una sau mai multe candidaturi, iar proiectele pot fi implementate atat in orasul Targu-Mures cat si pe o
raza de 15 kilometri in jurul acestuia.

Implicarea activa si responsabila in comunitate

Programul ,,HEINEKEN pentru Comunitati� face parte din Agenda de Sustenabilitate a companiei HEINEKEN,
,,Brewing a Better Future�. Abordarea asupra sustenabilitatii este caracterizata printr-o viziune integrata, care
acopera toate ariile de activitate ale companiei si o ajuta sa isi desfasoare activitatea in Romania pe termen
lung, in mod eficient si responsabil. Una dintre ariile importante ale Agendei de Sustenabilitate ,,Brewing a Better
Future� vizeaza sustinerea comunitatilor locale in care compania isi desfasoara activitatea, prin investitia in
programe relevante pentru acestea.
"HEINEKEN este prezenta in Romania cu patru fabrici si ca atare acorda o importanta deosebita comunitatilor
locale din care face parte. Ne-am propus ca prin programul ,,HEINEKEN pentru Comunitati� sa sprijinim comunitatile
locale in care suntem prezenti cu fabrici, prin implicarea activa si responsabila in comunitate. In urma rezultatelor
inregistrate in ultimii doi ani am decis sa continuam si in acest an programul in toate cele patru orase. Suntem
bucurosi sa observam ca, de la o editie la alta, programul se bucura de un interes tot mai mare in randul
aplicantilor, avand un impact tot mai puternic in cele patru comunitati locale in care se desfasoara�, declara
Anna Maria Vikarius, directorul fabricii de bere HEINEKEN din Targu-Mures.

Finantare in valoare de 50.000 lei

In urma concursului, un juriu independent de finantatorul programului si de Asociatia CSR Nest, format din
evaluatori externi cu experienta in domeniul social si care au fost anterior implicati in proiecte de
responsabilitate sociala, va desemna doua proiecte castigatoare
pentru Targu-Mures. Castigatorii vor primi o finantare in valoare
de 50.000 lei fiecare, suma fiind destinata implementarii programului
conform calendarului stabilit de finantator.
,,In ideea de a dezvolta permanent programul de responsabilitate
sociala HEINEKEN pentru Comunitati, anul acesta am identificat
cateva prioritati anuale pe care aplicantii trebuie sa le ia in calcul
si care se pot regasi partial sau total in proiectele depuse. Acestea
se refera la promovarea voluntariatului si a responsabilitatii sociale,
acordarea unei atentii sporite protectiei mediului inconjurator si
contribuirea la dezvoltarea sociala, economica, culturala sau de mediu a comunitatilor locale. De asemenea,
proiectele trebuie sa permita implicarea, pe baza de voluntariat, a angajatilor HEINEKEN in activitatile propuse�,
spunea Sergiu Sebesi, presedintele Asociatiei CSR Nest, o organizatie romaneasca, cu caracter apolitic, nonprofit,
non-discriminatoriu pe criterii sociale, religioase, sexuale, etnice, de nationalitate sau filosofice, supusa
legislatiei romane in vigoare, infiintata in anul 2010. Misiunea Asociatiei este aceea de a oferi solutii si servicii
atat sectorului neguvernamental, cat si celui corporatist prin promovarea responsabilitatii sociale in randul
societatii civile si al companiilor. De asemenea, asociatia isi mai propune sa contribuie la progresul social si
cultural, educational si turistic al Romaniei.
Rolul Asociatiei CSR Nest in programul HEINEKEN pentru Comunitati este acela de a sustine programul prin
dezvoltarea, evaluarea, implementarea si monitorizarea acestuia. Experienta de peste sapte ani a echipei CSR Nest
in dezvoltarea de programe de CSR pe piata locala, la care se adauga inca opt ani de implicare activa in domeniul
social la nivel international, contribuie la derularea eficienta a programului ,,HEINEKEN pentru Comunitati�.

Lasă un comentariu