Adio comisioane ascunse la operațiunile cu cardul bancar!

Distribuie pe:

În Monitorul Oficial nr. 800, din 3 noiembrie a.c., a fost publicat Ordinul Autorității Naționale de Protecție a Consumatorilor (ANPC) nr. 505/2014 privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii care desfășoară operațiuni de plată prin intermediul ATM-urilor (bancomatelor).

Noile dispoziții vor intra în vigoare pe 3 martie 2015!

Potrivit recentului act normativ, băncile vor avea obligația să afișeze, pe ecranul bancomatelor, toate comisioanele, tarifele, spezele și oricare alte tipuri de costuri pe care le percep clienților pentru tranzacțiile pe care aceștia le efectuează cu cardul de debit și credit la ATM-uri. Din păcate, costurile operațiunilor vor fi afișate în procent pentru fiecare operațiune și nu în sumă exactă, așa cum prevedea documentul în forma lansată în dezbatere publică.

În plus, clientul băncii va avea posibilitatea, dacă tranzacția nu îi este oferită în mod gratuit, să renunțe la efectuarea acesteia, prin apăsarea unui buton de anulare a respectivei operațiuni.

Pentru cardurile de debit sau de credit emise de alți prestatori de servicii de plată decât cei cărora le aparțin ATM-urile, se va afișa următoarea avertizare: „Atenție! - Tranzacția dumneavoastră va fi comisionată conform condițiilor din contractul încheiat cu emitentul cardului".

Ordinul ANPC nr. 505/2014 mai stabilește că, în cazul în care cardul se blochează sau este reținut în bancomat, băncile vor fi obligate să informeze clienții, prin semnal video de avertizare pe ecranul terminalului, cu privire la următoarele aspecte: modalitatea în care consumatorul poate reintra în posesia cardului blocat (reținut), precum și pașii pe care trebuie să îi urmeze; indicarea numărului de telefon pe care consumatorul trebuie să îl apeleze, precum și intervalul orar în care consumatorul poate efectua acest apel.

Lasă un comentariu