Un paradox? Șoselele noastre, supraaglomerate cu mașini puține!

Statisticile relevă că România se află pe locul cinci în Europa la capitolul cel mai aglomerat trafic rutier, dar, în același timp, avem și cel mai scăzut număr de automobile. Așadar, RCA, când devine nerentabilă pentru asiguratori și e scumpită pentru tot felul de motive precum vârsta „înfierbântată" a șoferului, să știți că adevăratul vinovat e cel care administrează și planifică rețeaua rutieră: statul. Și pentru că nu a fost conceput un sistem de drumuri care să treacă prin centre mari și apoi să se ramifice către cele mici, ci s-au construit șosele care să înfrățească satele și comunele patriei, rezultatul fiind că atunci când ninge ambulanța nu mai ajunge la cei suferinzi.

Firește, statul, care generează risc sistemic, nu-și asumă nicio vină. Cu precizarea că drumurile sunt acele elemente de infrastructură care trebuie folosite de mașini și când ninge, nu doar de vehicule cu șenile pe timp de război. De aceea, un șofer experimentat - și obișnuit cu starea drumurilor patriei - se întreba: când polițistul scrie în raport că accidentul s-a produs din cauza neadaptării vitezei de mers la starea carosabilului, oare, cine-i, de fapt, de vină: viteza ori carosabilul? Iar când ninge abundent și se blochează drumurile, de ce își ridică autoritățile mâinile la cer? Și de ce tot Dumnezeu e responsabil când se topesc primăvara sloiurile de gheață și se inundă locuințele? Chiar, de ce?

 

Lasă un comentariu