La sugestia avocatului angajat de Primărie, s-a inițiat un proiect de hotărâre prin care se solicită Consiliului local demararea procedurilor de reziliere a contractului cu Schuster Ecosal, datorită modului defectuos în care această societate din domeniul salubrizării respectă clauzele contractuale de servicii publice.
Potrivit secretarei Anca Bizo, câtă vreme acel contract nu se desfășoară în spiritul și litera celor cuprinse ca obiective, i se poate cere rezilierea în instanță. S-a pus problema unor întâlniri între ambele părți, care puteau să preîntâmpine un astfel de proces, în care s-a alocat onorariu avocațial de 8.000 euro. O astfel de întâlnire între părți a avut loc cu mai mult timp în urmă, firma Schuster Ecosal având ca reprezentanți trei avocați, doar că acea discuție nu a avut finalitatea scontată.
Dr. Petru Opreanu, nemulțumit de prezentarea acelui rechizitoriu de 40 - 50 file pus în fața consilierilor locali, a întrebat: „Nu era civilizat, democratic, omenește să-i chemați pe acei reprezentanți ai firmei, să-i întrebăm și noi, de ce au această atitudine, de ce nu rezolvă problemele, întrucât salubrizarea orașului este importantă și pentru mine? Să terminăm cu golăniile!". Adrian Burlacu l-a întrebat cine a făcut aceste golănii în ultimii 12 ani, consiliera Marieta Fintoc, în calitate de președintă a Comisiei de verificare a contractelor de concesionare, și-a arătat nedumerirea, spunând: „Proiectul pus suplimentar pe ordinea de zi nu este doar să luăm act că există litigii, ci se și mandatează instituția primarului, deci din punctul meu de vedere este o chestiune tardivă, acțiunea este deja promovată în instanță de municipiu, prin reprezentant. La acest moment, ce să mai mandatăm de vreme ce există pe rol un proces, iar municipiul Sighișoara este reprezentat de primar. Ar fi trebuit ca acest contract să intre măcar odată în dezbatere la Comisia de verificare a contractelor, discuțiile s-au purtat în afara comisiei. Trebuie să ne obișnuim să nu mai scoatem castanele din foc cu mâna altuia".
Executivul a fost apostrofat de către consilierul Iulian Sârbu pe motiv că acele discuții inițiate cu firma Schuster Ecosal nu au fost aduse la cunoștința Consiliului Local și nici participarea Comisiei de verificare a contractelor de concesiune. Să afli în 2015 că în anul 2014, în luna octombrie, s-a inițiat această acțiune te duce cu gândul la un fapt împlinit. Pe acest temei, acțiunile executivului fără știrea Consiliului local, ar trebui asumate de cei care le-au inițiat.
Consilierul Adrian Burlacu a afirmat că o parte din consilierii de la acea dată, printre care
se afla și el, nu a semnat acel contract, așa cum nici caietul de sarcini nu le-a fost pus la dispoziție, acuzându-l pe fostul viceprimar Savu Sorin de obstrucționare. Înainte de a se demara acest proces, era necesară o informare corectă. În concluzie, acel punct suplimentar s-a retras de pe ordinea de zi, primarul interimar spunând că asemenea proiecte suplimentare nu vor mai figura pe ordinea de zi.