Semnificații ale poftelor alimentare

Poftele alimentare sunt modalitatea prin care corpul nostru ne semnalează că anumite substanțe lipsesc din organism, iar trimiterea unor astfel de „mesaje" are rolul de a restabili echilibrul de minerale, vitamine sau nivelul de energie al organismului, susține nutriționista Shona Wilkinson, care a „decodat" pentru revista Hello! semnificația a cinci pofte alimentare des întâlnite.

Pofta de ceva dulce înseamnă deficiență de crom

În timpul mesei, nivelul de zahăr din sânge crește și se eliberează insulina. Dacă se consumă zahăr rafinat, acesta va ajunge rapid în sânge și va cauza un dezechilibru, iar corpul va elibera mai multă insulină pentru a face față acestei creșteri rapide. Odată eliberată această cantitate de insulină, nivelul de zahăr din sânge va scădea. Însă deoarece s-a eliberat atât de multă insulină, nivelul de zahăr va scădea prea mult, și în curând reapare nevoia de a consuma un baton de ciocolată. Cu cât se consumă mai multe dulciuri, cu atât apare pofta de mai multe.

Un mic dejun sănătos, cu proteine și carbohidrați (spre exemplu omletă cu pâine de secară), și legume pe parcursul zilei ajută la menținerea unui flux constant de zahăr în sânge.

Pentru a combate pofta de zahăr, se recomandă consumul de alimente bogate în crom - un mineral care ajută la menținerea în echilibru a nivelului de insulină și ține sub control pofta de ceva dulce după amiaza.

Pofta de ciocolată înseamnă deficiență de magneziu

O altă poftă alimentară pe care majoritatea o experimentează zilnic este cea de ciocolată, însă, de fapt, ceea ce ne dorim și avem nevoie este magneziul, absent din dieta zilnică a aproximativ 80% dintre persoane.

Magneziul nu doar susține sistemul imunitar prin prevenirea inflamațiilor, ci joacă un rol crucial în echilibrarea sistemului nervos și în calmarea anxietății. De asemenea, magneziul este important pentru sănătatea oaselor, susține Shona Wilkinson, subliniind că cel mai bun mod de a satisface această poftă este de a consuma un pătrat de ciocolată neagră (cu 70% din cacao).

Pofta de sare înseamnă deficiență de sodiu

Pofta de alimente sărate ar putea însemna că nivelurile de sodiu din organism sunt prea mici, de obicei din cauza deshidratării (după antrenamente, boli sau consum de alcool), explică Shona.

Sodiul este un mineral foarte important, care ajută la menținerea echilibrului apei în corp și la reglarea tensiunii arteriale. Această poftă poate fi satisfăcută consumând hamsii uscate sau popcorn sărat, în mod natural bogate în sodiu. De asemenea, cantități mici de sodiu pot fi găsite în țelină și morcovi.

Pofta de carbohidrați greu de digerat înseamnă deficiență de triptofan

Pofta de carbohidrați indică nivelul scăzut al unui aminoacid denumit „triptofan", necesar pentru producerea serotoninei. Acesta joacă un rol crucial în ciclul somn/veghe, precum și în digestie. Lipsa lui poate genera o stare de spirit proastă și anxietate. În loc de a opta pentru carbohidrați greu de digerat, se pot include în dietă anumite proteine care pot oferi o cantitate suficientă de triptofan, cum ar fi cele din alimente precum curcanul, ouăle, bananele sau nucile.

Pofta de carne înseamnă deficiență de fier

Pofta de carne poate indica nevoia organismului de fier. Recent, a existat o tendință din ce în ce mai pregnantă de a reduce aportul de carne roșie - o cauză principală a deficitului de fier. Fierul joacă un rol vital pentru sistemul imunitar, ajutând la transportul oxigenului în tot corpul. În lipsa acestuia, devenim obosiți. Cel puțin o dată pe săptămână ar trebui consumată carne roșie la care se pot adăuga linte, spanac și semințe de dovleac - la rândul lor o importantă sursă de minerale și vitamine.

Lasă un comentariu