Medicii de familie solicită completarea legislației privind cardul de sănătate

Distribuie pe:

Afirmațiile ministrului Sănătății, Nicolae Bănicioiu, potrivit cărora doar în primele două zile de la intrarea în vigoare a cardului de sănătate au existat derapaje în sistem, sunt contrazise de realitatea „de la fața locului". Numeroasele probleme privind folosirea cardului, apărute pe parcurs și care continuă să se producă, i-au determinat pe reprezentanții Patronatului medicilor de familie să adreseze șefului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate o scrisoare deschisă prin care solicită ca medicii de familie să nu fie sancționați dacă acordă asistență medicală persoanelor fără card operațional și să fie desemnați specialiști IT care să deblocheze cardurile blocate. Ei cer ca legislația în materie (Ordinul nr.388/2015 al Ministerului Sănătății) să fie completată cu prevederi speciale în acest sens, deoarece funcționarea sistemului informatic este în totalitate în responsabilitatea CNAS. Toți medicii de familie și-au respectat obligația contractuală privind achiziția de cititoare de card, acces la internet și semnătură electronică, sume importante fiind plătite în acest scop- se arată în documentul citat. „Medicii oferă pacienților servicii medicale programate de care au nevoie, nu trebuie să piardă timpul cu deblocări de carduri", afirmă semnatarii. Printre disfuncționalitățile semnalate se numără situațiile în care pacienții, deși au cardurile activate, ele apar ca nevalide, afișează erori, generând nemulțumiri în rândul beneficiarilor de servicii medicale.

Reamintim că, potrivit precizărilor făcute de Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Mureș, după data de 1 mai 2015, pentru dovedirea calității de asigurat se utilizează, după caz: cardul național; adeverința de asigurat cu valabilitate de 3 luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidență pentru persoanele care refuză, în mod expres, din motive religioase sau de conștiință, primirea cardului național; documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflați în relații contractuale cu casele de asigurări a instrumentului electronic pus la dispoziție de CNAS pentru persoanele pentru care nu a fost emis cardul, până la data la care asiguratul intră în posesia acestuia, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii; adeverință de înlocuire a cardului național, pentru situațiile în care se solicită emiterea cardului duplicat.

De reținut, de asemenea, că serviciile medicale de urgență se vor acorda fără a fi necesară validarea cu cardul; pentru copiii cu vârsta de până la 18 ani nu se tipăresc carduri, ei beneficiind de servicii medicale necondiționat, indiferent dacă părinții sau tutorii legali sunt sau nu asigurați; persoanele neasigurate beneficiază, ca și până acum, de pachetul minim de servicii medicale.

Potrivit CNAS, până la data de 7 mai, la nivel național au fost validate cinci milioane de carduri.

Lasă un comentariu