Conform Institutului Național de Statistică, pe trimestrul I din 2015 PIB este mai mare cu 4,2% decât pe trimestrul I 2014. Potrivit datelor semnal, publicate de INS, Produsul intern brut a fost mai mare cu 1,6% în termeni reali în primul trimestru din acest an față de trimestru IV din 2014, iar comparativ cu perioada similară a anului trecut a înregistrat o creștere cu 4,3% pe seria brută și cu 4,2% pe seria ajustată sezonier (http://www.dcnews.ro/). Rezultatele economice au repercusiuni asupra intenției de vot a românilor. Și - nu trebuie uitat - urmează efectul psihologic al scăderii TVA! Noul PNL încă conduce, în ceea ce privește intențiile de vot, cu 44,7% (față de 44,2%, în februarie și 41,7% în decembrie 2014). Pe locul al doilea se clasează Alianța PSD-UNPR-PC cu 39,1% dintre opțiuni (37,4% în februarie și 38,8% în decembrie 2014). UDMR este cotat cu 5,2% din voturi, PMP cu 2,8%, PLR cu 2,2%, PRM cu 2% și PPDD cu 1%. Sondajul de opinie realizat de INSCOP Research confirmă o dată în plus tendința post-electorală de polarizare a intențiilor de vot între două mari forțe politice de dreapta și de stânga, care totalizează împreună peste 80% dintre preferințele românilor. În ceea ce privește distribuția intenției de vot, trebuie remarcat că, în timp ce PNL stagnează, Alianța PSD-UNPR-PC se înscrie pe o tendință de creștere a intențiilor de vot. Probabil, deși este încă pozitiv apreciat, președintele Iohannis nu mai ține loc de locomotivă pentru întreaga opoziție. „Efectul locomotivei Iohannis" pierde tot mai mult teren în câmpul electoral, în favoarea dezvoltării economice a țării.
Observațiile și sugestiile dumneavoastră le citesc și ascult la email: claudiupuiac@gmail.com, telefon: 0265-32.38.82. Vă aștept la audiențe, în fiecare joi, între orele 18-20, la sediul UNPR Mureș, Piața Trandafirilor nr. 42.