Cum va arăta jurnalismul viitorului? „Chiar dacă modelul de a face presă se va schimba, conţinutul nu va dispărea…"

Distribuie pe:

… A fost unul dintre răspunsurile pe care - la forumul Leader SFE, organizat de Forum Invest la Viena - le-a formulat Melinda Tunde Dora, redactorul-şef al publicaţiei ungare „Budapest Business Journal". Conform acesteia, în circa 20-30 de ani, ziarele tipărite vor fi… muzica clasică a presei, dar, „deşi modul de a face presă se va schimba, conţinutul nu va dispărea, ci se va muta tot mai mult în media digitală." Alţi specialişti în domeniu nu cred, însă, cu toate acestea, că ziarul pe hârtie va dispărea. Cu condiţia ca publicaţiile să-şi urmărească potenţialii cititori, preferinţele acestora. Va fi în continuare nevoie de articole, analize, reportaje profesioniste, cu sublinierea că - potrivit unor analişti de presă - articolele de investigaţie nu vor dispărea niciodată, oricâte metamorfoze ar suferi publicaţiile de acum încolo. Depinde, cum şi cine le face!

Nu puţini sunt cei care, pe de altă parte, susţin că pentru salvarea ziarelor (ca să iasă din criză) presa trebuie să-şi găsească surse de finanţare, după ce a fost lovită de tăierea bugetelor de publicitate ale companiilor, să taie din costuri, să ajungă la modelul cel mai eficient când „o singură redacţie integrată livrează conţinut atât pentru ediţia tipărită a ziarului, cât şi pentru varianta sa on-line", cum susţin analiştii occidentali. Concluzia acestora este că, „deşi modelul de a scrie articole de presă este în schimbare, jurnalismul profesionist în stilul Bloomberg sau Reuters nu va muri."

… Şi asta, pentru că, deşi în următorii zeci de ani, numărul consumatorului de presă va creşte, deprinderea de a citi, ori a răsfoi un ziar, nu va putea fi înlocuită, întrucât s-a transmis din generaţie în generaţie!

 

Lasă un comentariu