Precizări de la Casa de Asigurări de Sănătate Mureş

Distribuie pe:

Într-un comunicat dat publicităţii, conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Mureş face unele precizări importante privind acordarea serviciilor medicale, a medicamentelor şi dispozitivelor de către furnizori, în diverse situaţii ce se pot ivi, odată cu introducerea cardului naţional de sănătate, intrat în vigoare la 1 mai a.c.

Dacă pacientul nu prezintă cardul, furnizorul de servicii medicale, medicamente sau dispozitive are obligaţia de a consulta platforma informatică pentru verificarea calităţii de asigurat.

Dacă pacientul nu este asigurat, el va beneficia doar de pachetul minimal şi va fi îndrumat spre C.A.S. Mureş pentru clarificarea situaţiei.

Dacă pacientul este asigurat şi nu are card emis, se acordă serviciile medicale necondiţionat, iar pacientul nu va fi îndrumat spre C.A.S. pentru soluţionarea situaţiei, deoarece generarea noii tranşe de carduri se va realiza automat, la comanda C.N.A.S. către Imprimeriile Naţionale. După tipărire, acestea vor fi distribuite prin poştă.

Dacă, la prezentarea cardului, acesta nu poate fi utilizat (invalid sau blocat), persoana primeşte serviciile medicale solicitate, după care se adresează C.A.S. Mureş pentru soluţionarea situaţiei.

La eliberarea medicamentelor gratuite şi compensate în farmaciile cu circuit deschis, persoana va prezenta cardul sau, după caz, adeverinţa cu valabilitate de 3 luni pentru cei care, din motive religioase sau de conştiinţă refuză cardul; adeverinţa înlocuitoare, pentru cei cărora li se emite card duplicat; documentele prevăzute la art. 212 din Legea nr. 95/2006, pentru persoanele cărora nu le-a fost emis card, dacă sunt beneficiarele prescripţiei. Dacă ridicarea medicamentelor se face de către un împuternicit, se solicită cardul împuternicitului sau actul de identitate, dacă împuternicitul nu poate prezenta cardul. La eliberarea medicamentelor pentru tratamentul în ambulatoriu al pacienţilor incluşi în programele naţionale de sănătate curative către un împuternicit, acestuia i se va solicita cardul sau actul de identitate (dacă nu poate prezenta card), iar o copie a actului de identitate se va păstra la farmacie.

Pacienţii vor fi îndrumaţi la sediul C.A.S. Mureş în următoarele situaţii: pentru ridicarea cardului propriu, dacă acesta a fost emis; pentru solicitarea cardului duplicat (în caz de pierdere, deteriorare sau schimbare a datelor personale); pentru solicitarea şi ridicarea adeverinţei înlocuitoare de card (în cazul refuzului cardului din motive religioase sau de conştiinţă).

Pensionarii asiguraţi la Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti pot intra în posesia cardurilor prin ridicarea acestora de la sediul CAS Mureş, se mai precizează în comunicatul citat.

 

Lasă un comentariu