PNL ar obţine 44,5% din voturi dacă duminica viitoare ar fi alegeri parlamentare; PSD-UNPR - 37,1%

Distribuie pe:

Dacă duminica viitoare s-ar organiza alegeri parlamentare, noul PNL (PNL+PDL) ar obţine 44,5% (44,7% în aprilie), în timp ce Alianţa PSD-UNPR ar înregistra 37,1% din sufragii (39,1% la măsurătoarea din luna aprilie, când a fost testată intenţia de vot pentru Alianţa PSD - UNPR şi PC, partid aliat între timp cu PLR în cadrul ALDE), iar UDMR 5,1% dintre opţiunile exprimate (5,2% în aprilie), relevă un sondaj INSCOP.

Românii nu au o opţiune clară când vine vorba de disponibilitatea de a acorda votul unui partid nou înfiinţat.

Pe locurile următoare în opţiunile de vot ale românilor se clasează ALDE, care ar obţine 3% din voturi (faţă de 2,2% în aprilie când a fost măsurată intenţia de vot pentru PLR, aliat între timp cu PC şi formând ALDE), PMP cu 2,4% (faţă de 2,8% în aprilie), M10 (partidul condus de Monica Macovei), măsurat în premieră în cadrul Barometrului INSCOP - Adevărul, cu 2,3%, PRM cu 2,1% (faţă de 2% în aprilie) şi PNŢCD cu 1,2% (faţă de 1% în aprilie).

Totodată, 2,3% dintre respondenţi şi-au exprimat opţiunea pentru alte partide (faţă de 2% în aprilie). 25,5% dintre respondenţi nu s-au hotărât, 9,7% declară că nu merg la vot, în timp ce 4,9% nu ştiu sau nu răspund.

În ceea ce priveşte votul pentru un partid nou înfiinţat, 39,5% dintre respondenţi declară că nu ar acorda votul lor la viitoarele alegeri unui partid nou înfiinţat (faţă de 35,8% în aprilie), 29,6% ar pune ştampila de vot pe o asemenea formaţiune (faţă de 29,8% în aprilie), iar 25,4% nu sunt hotărâţi (faţă de 23,6% în aprilie). Nu ştiu sau nu răspund - 5,5% (faţă de 10,8% în aprilie).

Sondajul a fost realizat de INSCOP Research la comanda Adevărul în perioada 9 - 14 iulie 2015. Volumul eşantionului a fost de 1.075 persoane şi este reprezentativ pentru populaţia României de 18 ani şi peste 18 ani. Eroarea maximă admisă a datelor este de plus/minus 3%, la un grad de încredere de 95%. Metoda folosită a fost cea a sondajului de opinie pe baza unui chestionar aplicat de operatorii de interviu la domiciliul respondenţilor.

 

Lasă un comentariu