După nivelul de încredere…, Românii, mai optimişti, dar, încă, îngrijoraţi!

Distribuie pe:

Potrivit unui sondaj global efectuat de The Nielsen Company, încrederea românilor a crescut în intervalul aprilie-iunie pentru al treilea trimestru consecutiv şi se apropie de valoarea medie europeană. După nivelul de încredere, România se află pe locul 18 din 32 de ţări. Acest indice măsoară aşteptările oamenilor despre piaţa muncii, situaţia financiară şi posibilitatea de a cheltui.

În raport se arată că, în ceea ce priveşte cea mai mare parte a banilor rămaşi după acoperirea cheltuielilor de subzistenţă, aceasta este folosită pentru plata împrumuturilor şi a creditelor, în timp ce, la polul opus, înregistrând cele mai mici valori, se află activităţi precum investirea în fonduri mutuale sau pensii.

Sănătatea şi siguranţa locului de muncă sunt, în continuare, principalele îngrijorări ale consumatorilor români din mediul urban, iar în strategia lor de economisire pentru viitor fac parte renunţarea la achiziţii de haine noi şi diminuarea ieşirilor în oraş.

Conform sondajului citat, cei mai optimişti consumatori se regăsesc în Danemarca, Elveţia, Germania, Marea Britanie şi Israel. La polul opus, Portugalia are cei mai pesimişti consumatori, precedată de Slovenia, Croaţia, Italia, Serbia, Grecia şi Ungaria.

Lasă un comentariu