Consiliul Municipal Târgu-Mureș: S-AU ALOCAT BANI PENTRU TRANSPORTUL GUNOIULUI

Unul dintre motivele pentru care consilierii municipali au fost nevoiți să se întâlnească în ședință extraordinară a fost discutarea proiectului de hotărâre privind transportul gunoiului depozitat ilegal pe platforma provizorie de pe strada Hotarului, amânat din luna septembrie.

Prezent la ședință, dr. Dorin Florea, primarul municipiului Târgu-Mureș, a reamintit fazele care au dus la situația actuală a gestionării gunoiului din oraș, considerând că nu Primăria este vinovată pentru acest impas, întrucât acesteia nu i s-a permis o strategie proprie în această privință. Pentru diferența de preț privind transportul gunoiului, edilul-șef a solicitat președintelui Consiliului Județean, Ciprian Dobre, desfășurarea unei ședințe comune, în care să se discute acoperirea acesteia din bugetul județean.

Dezbaterea proiectului de hotărâre a debutat cu anunțul făcut de viceprimarul Claudiu Maior referitor la faptul că Primăria a fost amendată (din nou) de Garda de Mediu cu 50.000 de lei, pentru faptul că nu s-au luat măsurile impuse în urma controlului de la începutul lunii septembrie a.c., când municipalitatea a fost somată să nu mai depoziteze deșeurile pe platforma provizorie de pe strada Hotarului și să curețe locul până în 4 octombrie.

„Am contestat ultima notă de constatare, în special pentru termenele neverosimil de scurte care au fost impuse și pentru sarcinile trasate, care nu țin numai de noi", a afirmat domnul

Andrei Mureșan, secretarul Primăriei, amintind că rezolvarea problemei legate de transportul deșeurilor ține de votul consilierilor.

Consilierii au votat proiectul pe articole, aprobând alocarea sumei de 710.000 lei pentru transportul gunoiului la Odorheiul Secuiesc de către o firmă aleasă prin licitație publică, fiind inclus și un amendament al viceprimarului Peti Andrei, conform căruia curățarea platformei de depozitare temporară să se facă numai cu privire la deșeurile rezultate și produse în municipiul Târgu-Mureș și numai cu condiția evitării dublei finanțări a acestei activități. De asemenea, dacă nu se ajunge la o înțelegere privind împărțirea cheltuielilor de transport cu Consiliul Județean, Primăria a fost împuternicită să deschidă acțiune în instanță.

Pe de altă parte, într-un alt proiect de hotărâre, prelungirea contractului cu Salubriserv privind serviciile de salubritate până la desemnarea noului operator prin licitație a fost respinsă.

 

Lasă un comentariu