La cinema Arta, Angelina Jolie este… demitizată în propriul film!

Cinefilii pasionaţi care parcă deja au un… „club" al lor se regăsesc mai ales la sfârşitul săptămânii la cinematograful Arta, parcă aceiaşi spectatori, când au timp să vizioneze de la un film, la douăşi chiar trei, cum a fost săptămâna trecută. După filmul de animaţie Crăiasa zăpezii, vizionat joi, duminică, am văzut două filme unul după altul, la fel de bune, dar în săli diferite. Respectiv, în sala mijlocie, în care de obicei se vizionează „filme de artă", am văzut o producţie franceză, „Microb şi Gasoline", despre doi prieteni adolescenţi, care, deşi nu par la prima vedere chiar excentrici, sunt oarecum iresponsabili, unul inventator, „microb" fiindcă e micuţ de înălţime şi slăbuţ, care la 14 ani arată ca o fetiţă, fuge de acasă cu o „casă pe roţi" împreună cu celălalt. Consecinţele sunt dramatice, mama „biciclistului-motociclist" pletos - de unde vine porecla Gasoline, bolnavă de o boală incurabilă, moare înaintea revenirii lui acasăşi, de necaz, fiindcă băiatul i-a fugit de acasăşi nu primeşte nici o veste de la el. Ciudat e că filmul e în marea lui parte… o comedie, dar se sfărşeşte tragic. Aici apare din nou tema inconştienţei unor prea tineri plecaţi de acasă… şi cu „capul", care nu se gândesc la consecinţele faptelor lor şi faţă de cei din anturaj. Ca urmare - cei doi sunt despărţiţi pentru vecie de părintele rămas văduv, care îşi mută odrasla în altăşcoală, dintr-un oraş suficient de îndepărtat de Paris, pe care cine încă nu l-a văzut îl poate descoperi mai bine în filme! La fel se întîmplăşi cu Malta, într-un peisaj doar aparent paradiziac, „La malul mării", unde a ales Angelina Jolie să regizeze un film despre un cuplu extrem de plictisit(or) după nenumăraţi ani de căsnicie, care urmăreşte prin gaura zidului ce face un cuplu mai tînăr cu 20 de ani, care pare mult mai interesant decât cel… „expirat", în care se autodistribuie celebra actriţă alături de şi mai celebrul soţ, Brad Pitt, demitizându-l şi pe el, ca aspect fizic. Deşi la primele secvenţe ea apare ca o pronunţată asemănare cu Michele Mercier în Angelica marchiza îngerilor, pe parcurs, se „descompune", ajungând o fumătoare înrăită, alcoolică, cu bărbat în casăşi totuşi fără el, pe cale de a se sinucide. Filmul devine parcă intenţionat apăsător, pe parcurs ce vacanţa parcă nu se mai termină, cu aceeaşi rutină, a micului dejun şi a ginului consumat la acelaşi bar, urmărirea printr-o gaură a ritualului continuu de-a dreptul „iepuresc" de alături. Peisajele de lux exorbitant pe care nu şi le permit decât cei foarte bogaţi devin inutile în momentul când cei doi conştientizează că nu mai sunt demult o familie, şi poate nu au fost niciodată, dar nici cei de alături. De fapt, acest film demitizeazăşi ideea de familie, şi de căsnicie, (nici ceea ce face celălalt cuplu „ca iepurii" nu seamănă cu o familie, ci mai degrabă cu instinct animalic şi lipsă absolută de control) dar şi ideea de „cuplu fierbinte al Holywood-ului", cum e considerat de ani buni cel al actorilor principali. În acest film, Angelina Jolie este doar… regizoarea ideală, care ştie să se urăţească suficient, ca să pară o femeie neîmplinită, în ciuda faptului că are un soţ care o iubeşte şi bani cu nemiluita. Brad Pitt ca de obicei este un foarte bun actor, mai ales că aici (regizoarea) reuşeşte să nu fie chiar deloc frumos, devine chiar antipatic pe alocuri, din cauza dependenţei lui de alcool. Totuşi o recucereşte din cauza geloziei pe fosta dansatoare care nu-şi mai poate practica meseria din cauza… depăşirii vârstei, care îl face din nou pasional, iar Angelina Jolie redevine, până la sfârşitul filmului, poate una dintre cele mai frumoase femei din lume, la ora actuală! Am avut impresia că privesc şi eu, ca şi ei, prin spărtura din zid, câteva zile din viaţa celebrului cuplu, pentru că asta a vrut de fapt actriţa-regizoare, să ne arate că în viaţa celor mai celebri, frumoşi şi bogaţi, nu totul e sclipitor, ci dimpotrivă, nici pe departe, precum pare de afară!

 

Lasă un comentariu