Tu ce carne preferi?

Eşti adeptul zicalei: „Nicio masă fără carne?" Nutriţioniştii te avertizează că un astfel de obicei alimentar poate avea riscuri. Totuşi, există sortimente de carne care se pot consuma zilnic. Află care sunt acestea.

Oricât de gustoasă este carnea, mai ales pregătită pe grătar, trebuie consumată cu moderaţie. Majoritatea cărnurilor au o cantitate mare de grăsimi saturate, care, consumate în exces, determină creşterea colesterolului din sânge, responsabil de apariţia bolilor de inimă.

Peştele, uşor digerabil

Carnea de peşte este mai uşor de digerat, chiar decât cea de pui. Peştele este bogat în acizi graşi omega-3, care au rolul de a scădea colesterolul „rău" din sânge, în favoarea celui bun. Prin urmare, un consum regulat de peşte te poate proteja de un eventual atac cerebral sau de infarct. În plus, specialiştii mai spun că acizii graşi din carnea de peşte pot preveni depresiile şi sunt esenţiali în menţinerea sănătăţii ochilor.

Produsele de vită pot da cancer

Carnea de vită se recomandă doar de două-trei ori pe săptămână. Studiile au arătat că persoanele care mănâncă multă carne roşie au un risc mai mare de a face cancer de colon. Cu toate acestea, carnea de vită nu trebuie evitată, deoarece este o sursă importantă de minerale, precum iod, magneziu, seleniu, crom şi zinc. Dar mineralele din acest tip de carne pot varia în funcţie de alimentaţia animalului. Grăsimea pe care o conţine este şi aceasta în cantităţi reduse. În schimb, sunt preponderente grăsimile saturate, care cresc nivelul de colesterol din sânge.

Carne de porc, cu moderaţie

Carnea de porc este greu digerabilă, din cauza compoziţiei sale bogate în grăsimi saturate. Este recomandat ca atunci când o găteşti să elimini grăsimea. Carnea de porc preparată pe grătar sau în cuptor este o sursă excelentă de vitamina B12, cu rol în înlăturarea oboselii.

Puiul, cele mai puţine calorii

Carnea de pasăre, mai săracă în calorii şi mai bogată în proteine decât carnea roşie, se poate consuma zilnic. Aceasta conţine vitaminele B 12 şi A, zinc şi toţi aminoacizii esenţiali, care produc hormonul bunei-dispoziţii, serotonina. În plus, este aproape lipsită de grăsime, aceasta fiind localizată sub piele şi pe organe. Prin urmare, poate fi îndepărtată cu uşurinţă. Carnea de pasăre mai conţine acid folic, indicat femeilor însărcinate, pentru a preveni malformaţiile cerebrale la făt.

 

Lasă un comentariu