Competențe scăzute la citire, matematică și științe exacte

Rata părăsirii timpurii a școlii în România (18,1% față de media europeană de 11,2%) este una din cele mai ridicate din Europa, îndepărtându-se de ținta națională de 11,3% pentru anul 2020, se arată în Nota de fundamentare la Hotărârea Guvernului privind Strategia educației și formării profesionale din România pentru perioada 2015 - 2020. Documentul conține și alte date îngrijorătoare: România continuă să se situeze pe penultimul loc între țările participante la programul PISA (Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor la finalul învățământului obligatoriu, pentru a investiga modul în care aceștia sunt pregătiți pentru viața adultă). Tinerii români participanți la testele PISA din anul 2012 au fost evaluați cu competențe scăzute la citire (37,3%), matematică (40,8%) și științe exacte (37,3%), în condițiile în care media europeană în același an a fost de 17,8% la citire, 22,1% la matematică și 16,6% la științe, iar ținta propusă la nivel european pentru 2020 este de 15%. 

Lasă un comentariu