Altfel, despre venirea lui Petre Grigoraș la Târgu-Mureș!

Înainte de anul 1989, pentru a afla ce se-ntâmplă cu adevărat în țară, ascultam Radio Europa Liberă, Vocea Americii și/sau Deutsche Welle! Cei mai în vârstă își amintesc cu siguranță despre vremurile nu demult apuse. Atunci, ne place, nu ne place s-o spunem, toată presa era controlată de Partidul Comunist Român, fiecare ziar ori săptămânal fiind (considerat) organ al P.C.R.! Toată presa era obedientă față de Unicul Conducător…și Tovarășa! În acei ani, știm cu toții, informația trebuia controlată! De unde, dacă nu de la Centru?! Manipularea era cuvântul de ordine la Radio și Televiziune, prin repetarea cu obstinație a unor minciuni. Mass-media de stat, că altele nu existau pe atunci. Vremurile s-au schimbat, dar, se pare, unele năravuri au rămas. Acum, informația ar trebui să circule liber, să nu fie dirijată. În parte, putem spune că așa este. Dar… Zic(scriu) asta, gândindu-mă la ce se-ntâmplă uneori în piesajul media autohton. Nu de puține ori, anul trecut, am aflat noutățile despre ASA Târgu-Mureș, lecturând presa centrală, cu tot cu site-urile lor!! Desele schimbări de antrenori, venirile ori plecările de jucători, nu puține, le-am aflat mai întâi din presa centrală. Dacă nu există un minim respect față de ziariștii mureșeni, care scriu aproape zilnic despre gruparea mureșeană, atunci ce să mai zici?! Oamenii ăștia s-au străduit să-și facă onest meseria, întrebând în stânga și dreapta, acolo unde trebuie, pentru a-și informa prompt cititorii, mulți dintre ei iubitori ai fotbalului târgumureșean. Mai importanți sunt însă fanii echipei mureșene, ăia care plătesc biletul de intrare le fiecare meci, ăia care susțin echipa la meciurile disputate pe teren propriu, uneori și în deplasare. Ei sunt primii care ar avea dreptul să afle noutățile despre echipa lor de suflet de pe site-ul oficial al ASA-ului, și nu din altă parte, cum era pe vremuri! Cel care postează pe site-ul ASA-ului este un om de bună credință, foarte bun profesionist, face și el ce poate și ce i se spune. Întocmai și la timp. Jurnaliștii din presa sportivă din Capitală, profesioniști fiind, n-au nicio vină, ba din contra aș zice, sunt pe fază cu modificările dese survenite la gruparea mureșeană și le anunță primii pe site-urile ziarelor unde lucrează. Bravo lor! Să nu credeți cumva că oamenii din presa mureșeană nu sunt în căutarea informațiilor de la sursă. Uneori reușesc, alteori nu. E nasol de tot să afli ce se-ntâmplă în "curtea" ta, asta în 2015, de la surse situate la sute de km. de Târgu-Mureș… Desconsiderarea nu este față de ziariștii locali, ci față de susținătorii ASA-ului. Studiu de caz: iată ordinea în care au apărut primele informații despre noul antrenor al ASA-ului, Petre Grigoraș, în data de 29 decembrie 2015, în presă: la ora 14,54, site-ul www.gsp.ro anunță știrea respectivă; la ora 15,17 site-ul echipei ASA, www.asatirgumures.ro, afișa și ei știrea menționată și dată în premieră de gsp.ro; la ora 15,49 apare informația cu Petre Grigoraș și pe site-ul www.zi-de-zi.ro! Q.E.D. La mulți (b)ani, tuturor! 

Lasă un comentariu