ȘICANAREA ÎN TRAFIC ÎI VA LĂSA PE ȘOFERI FĂRĂ PERMIS!

Distribuie pe:

Pe site-ul oficial al Senatului, a fost lansat în dezbatere publică un proiect de modificare a Codului Rutier (OUG nr. 195/2002), în sensul sancționării conducătorilor auto agresivi cu 6 - 8 puncte-amendă și chiar cu reținerea permisului, în anumite situații.

Ce este comportamentul agresiv 

Potrivit propunerii legislative, comportamentul agresiv este definit ca fiind „efectuarea, în mod voluntar, a unor acțiuni sau manevre excesive în timpul conducerii, de către un conducător de vehicul, neconforme cu regulile de circulație sau de conducere preventivă, prin care acesta stânjenește sau îi obligă pe ceilalți participanți la trafic să ia măsuri suplimentare pentru a preveni producerea unui accident sau a nu periclita siguranța circulației".

Care sunt manevrele interzise 

În proiect, sunt incluse 14 manevre interzise, considerate agresive, și anume: deplasarea succesivă, neregulamentară, de pe o bandă de circulație pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule care circulă în același sens; efectuarea manevrei de întoarcere a vehiculului prin folosirea frânei de ajutor; pornirea de pe loc cu schimbarea succesivă și rapidă a treptelor de viteză, în mers, care determină patinarea excesivă în gol a roților motoare; circulația cu viteză la o distanță foarte redusă față de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât și pe lateral, în scopul vădit agresării sau intimidării acestuia; folosirea repetată a semnalelor sonore și (sau) luminoase pentru obligarea nejustificată a conducătorului vehiculului, care circulă regulamentar în fața sa, de a elibera banda de circulație; conducerea unui moped sau a unei motociclete având în contact cu drumul numai una dintre roți; circulația pe altă bandă decât prima bandă, pe drumul public cu mai mult de o bandă de circulație pe sens, cu viteză redusă nejustificat, de către conducătorul unui vehicul, împiedicând circulația regulamentară a vehiculelor care se deplasează în urma sa; frânarea bruscă a vehiculului la revenirea în bandă, imediat după depășirea unui vehicul de natură a-l determina pe conducătorul acestuia să schimbe brusc direcția de mers sau să frâneze excesiv pentru a evita impactul; efectuarea manevrei de mers înapoi cu spatele, în scopul agresării sau intimidării celorlalți participanți la circulație care se află în spatele său; depășirea neregulamentară a unei coloane oprite, formată din vehicule obligate să oprească la pătrunderea într-o intersecție, la trecerea la nivel cu calea ferată sau în alt caz de forță majoră, în scopul de a plasa vehiculul în partea din față a coloanei; circulația cu autovehiculul pe trotuar, în lungul acestuia; realizarea intenționată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia; oprirea neregulamentară a vehiculului pe prima bandă, blocând deplasarea vehiculelor aflate în spate, care au dreptul de a vira la dreapta la culoarea roșie a luminii semaforului; conducerea unui vehicul care poluează fonic, peste norma stabilită de reglementările în vigoare, din cauza eliminării amortizoarelor fonice din toba de eșapament sau a utilizării unor astfel de amortizoare neomologate, ori a muzicii excesive la bord.

Sancțiuni 

Pentru manevrele considerate agresive, inițiatorii propun sancținile prevăzute în clasa a III-a din Codul Rutier, respectiv 6-8 puncte - amendă (în prezent, un punct-amendă este egal cu 105 lei) pentru manevrele mai puțin periculoase, precum și aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile, pentru săvârșirea de către șofer a unei manevre de întoarcere a unui autovehicul prin folosirea frânei de ajutor, frânarea bruscă a mașinii la revenirea în bandă, imediat după o depășire, precum și depășirea unei coloane formată din vehicule obligate să oprească la pătrunderea într-o intersecție, la trecerea la nivel cu calea ferată sau în alt caz de forță majoră.

 

 

Lasă un comentariu