Chelnerii supraponderali îi fac pe clienți să consume mai mult

O echipă de cercetători americani afirmă că, atunci când chelnerii sunt supraponderali, consumatorii sunt înclinați să comande mai mult. Clienții ar fi astfel de patru ori mai susceptibili să încheie masa cu un desert în cazul în care chelnerul sau chelnerița din restaurant are o greutate peste cea normală, relatează 20minutes.fr.

Aceeași constatare este valabilă în privința băuturilor, consumatorii comandând cu 17% mai mult dacă cei care servesc la masă sunt supraponderali. Este concluzia uimitoare a unui studiu desfășurat de cercetători de la Universitatea Cornell din New York și din Jena (Germania), scrie Daily Mail.

Oamenii de știință au studiat obiceiurile alimentare a circa 500 de clienți și a celor care îi serveau la masă în 60 de restaurante și au calculat indicele de masă corporală (IMC) al fiecărui chelner și al fiecărui client. „Clienții comandă mai multe feluri de mâncare când sunt serviți de chelneri cu IMC ridicat în comparație cu cei care au un IMC scăzut", au constatat cercetătorii. Potrivit lor, greutatea mai mare a personalului ar stabili „o normă socială" care face clienții să consume mai multe feluri, fără să își dea seama.

Studiul subliniază în plus importanța contextului în care se consumă alimente, cercetătorii amintind că s-a stabilit că un fond muzical de jazz sau de muzică veselă atunci când se servește mâncarea poate, dimpotrivă, scădea pofta de mâncare. 

Lasă un comentariu