Reguli noi la întocmirea dosarului de pensionare pentru militari

Distribuie pe:

Odată cu reintroducerea pensiilor militare de stat (1 ianuarie 2016), prin Ordinul comun al ministrului MApN, al ministrului MAI şi al directorului cu rang de ministru al SRI nr. 24/30/8147/2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 130, din 19 februarie a.c., regulile pentru întocmirea dosarului de pensionare pentru militari, poliţişti şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare au fost schimbate.

Conform noilor prevederi, dosarul de pensionare trebuie să includă, în principiu, cererea de pensionare, fişa de pensie completată, adeverinţa (fişa), în original, cu locurile de muncă în care a lucrat solicitantul (care îi dau dreptul la încadrare în locuri de muncă şi activităţi cu condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii), situaţia veniturilor realizate lunar (formular tipizat), acte din care să rezulte calitatea de tutore sau curator al persoanei îndreptăţite să solicite dreptul la pensie militară de stat, de persoana căreia i s-a încredinţat ori i s-a dat în plasament copilul minor sau de mandatar desemnat prin procură specială (după caz), şi orice alte documente şi date necesare stabilirii drepturilor de pensie de serviciu, de invaliditate sau de urmaş, după caz.

Atenţie! Prin intermediul cererii de pensionare, solicitanţii trebuie să opteze pentru perioada de şase luni consecutive ce va fi folosită la stabilirea bazei de calcul a pensiei.

Conform prevederilor Legii nr. 223/2015, militarii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special pot depune cererea de pensionare, împreună cu actele doveditoare, la unitatea militară, inspectoratul judeţean, structura sau direcţia judeţeană de informaţii, instituţia sau unitatea, după caz, din care a făcut parte la data trecerii în rezervă ori direct în retragere; la centrul militar zonal sau la unitatea militară, inspectoratul judeţean, structura ori direcţia judeţeană de informaţii, instituţia sau unitatea din care a făcut parte, după caz, în situaţia celor care îndeplinesc condiţiile de pensionare după data trecerii în rezervă ori încetarea raporturilor de serviciu; la centrul militar zonal, judeţean, de sector, unitatea militară, inspectoratul judeţean, structura sau direcţia judeţeană de informaţii, instituţia ori unitatea, după caz, din raza de domiciliu a urmaşilor pensionarilor militari decedaţi.

Actul normativ mai prevede că pentru militarii şi funcţionarii publici cu statut special care aparţin Ministerului Justiţiei, Serviciului de Protecţie şi Pază, Serviciului de Informaţii Externe şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale pensiile sunt stabilite şi plătite tot de către casele de pensii sectoriale ale MApN, MAI sau SRI, potrivit protocoalelor încheiate. 

Lasă un comentariu