Aşa treci mai uşor peste momentele grele

Distribuie pe:

Despărţirile, pierderea unei persoane dragi sau a locului de muncă ori pur şi simplu o situaţie încordată la serviciu reprezintă situaţii dificile care ne iau prin surprindere şi, de multe ori, ne pot da viaţa peste cap. Psihologii spun că modul în care reuşim să trecem peste aceste probleme depinde de fiecare dintre noi. În general, nu trebuie să ne lăsăm copleşiţi de ele, deoarece sunt surse de emoţii negative care ne pot pune sănătatea în pericol. Stările de deprimare, anxietatea, atacurile de panică şi depresia pot apărea cu uşurinţă în astfel de perioade. În general, atunci când te confrunţi cu o situaţie dificilă, primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te linişteşti şi să amâni deciziile importante. În astfel de momente, se recomandă să gândeşti pozitiv, deoarece gândurile negative te pot face să iei hotărâri în defavoarea ta.

Acordă-ţi timp de gândire

Unele probleme necesită timp pentru a fi rezolvate, susţin psihologii. În acest sens, atunci când situaţia o impune, se recomandă să nu te pripeşti cu luarea deciziilor, ci să îţi acorzi mai mult timp de gândire. De exemplu, hotărârea de a-ţi schimba actualul loc de muncă nu se ia în pripă, deoarece mai târziu poţi regreta. În acest sens, este bine să pui în balanţă avantajele şi dezavantajele.

De asemenea, te poţi sfătui cu familia şi cu prietenii, deoarece ei văd lucrurile diferit, nefiind implicaţi direct în problemă.

Nu te ascunde în spatele problemelor

Multe situaţii tensionate ar putea fi evitate dacă problemele ar fi rezolvate la timp. Vitală este în astfel de momente atitudinea cu care priveşti ceea ce se întâmplă. Psihologii ne sfătuiesc ca atunci când avem o problemă să nu o ignorăm şi să nu ne comportăm ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat, dar nici să nu ne închidem în casă şi să ne afundăm în starea de deprimare. Psihologii te sfătuiesc să fii realist şi să-ţi asumi responsabilitatea, deoarece, pe viitor, poţi avea de suferit. De exemplu, un conflict iscat la serviciu trebuie rezolvat imediat, deoarece poate fi o sursă de stres, iar acest lucru îţi poate perturba activitatea zilnică. Prin urmare, retrage-te într-o sală de şedinţe împreună cu colegul cu care eşti în conflict şi vorbiţi deschis despre lucrurile care vă deranjează. În cele mai multe cazuri, aceasta este o modalitate sigură de rezolvare a conflictelor.

Cere ajutorul psihologului

Există situaţii dificile peste care mulţi dintre noi nu reuşim să trecem prea uşor. De exemplu moartea unei persoane dragi. În această perioadă, cel mai bine este să îţi ocupi timpul doar cu lucruri care îţi fac plăcere. Există însă şi persoane care preferă să revină la serviciu imediat după eveniment şi se refugiază în muncă. Acest lucru nu se recomandă, deoarece emoţiile negative reprimate la nesfârşit îşi vor pune amprenta asupra stării de sănătate, într-o astfel de situaţie, cel mai bine este să ceri sfatul unui psiholog.

 

Lasă un comentariu