Raportul corpului de control al Ministerului Sănătăţii la SCJU Târgu-Mureş va fi înaintat la DNA

Distribuie pe:

În urma verificărilor efectuate de corpul de control al Ministerului Sănătăţii (MS) la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Târgu-Mureş, s-au constatat mai multe nereguli la achiziţia de dezinfectanţi în anul 2016, motiv pentru care raportul de control va fi înaintat Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA) pentru analizarea unor eventuale fapte de natură penală.

„Achiziţia de dezinfectanţi în anul 2016 s-a făcut prin licitaţie deschisă în cadrul căreia a fost restricţionată artificial participarea firmelor ofertante în favoarea companiilor Hexi Pharma şi Al Carina.

Metoda folosită a fost introducerea unor standarde de calitate suplimentare în mod eronat şi nejustificat, standarde care nu se aplică produselor achiziţionate.                 

Câteva exemple: la achiziţia de dezinfectanţi de suprafeţe au fost menţionate standarde specifice sistemelor apoase sau instrumentarului medical; la achiziţia de dezinfectanţi de nivel înalt pentru suprafeţe critice prin ştergere au fost introduse standarde specifice dezinfectanţilor industriali.

În altă ordine de idei, la unii dezinfectanţi nu au fost cerute standardele obligatorii, ci înlocuite cu altele. Mai exact, la dezinfectanţii prin ştergere pentru blocul alimentar, nu s-au solicitat cerinţele specifice.

Derularea programului de reabilitare, modernizare şi echipare a ambulatoriului SCJU Târgu-Mureş cu finanţare din fonduri europene (Programul Operaţional Regional) are mai multe nereguli constatate în urma controlului.

O parte a instrumentarului achiziţionat şi recepţionat nu era utilizată la data controlului. Inspectorii au găsit aparatura sigilată pentru secţiile de chirurgie ortopedie pediatrică şi pentru sala de aplicare de ghips, în timp ce personalul folosea în continuare un instrumentar uzat şi necorespunzător. Corpul de control a desigilat instrumentarul şi a dispus folosirea acestuia.

În proiect şi în caietul de sarcini, sunt specificate 14 cabinete medicale care urmau să fie modernizate cu fondurile europene. Cu toate acestea, controlul a identificat alte două cabinete (planificare familială şi reumatologie) care au fost dotate cu aparatură, deşi nu erau cuprinse în proiect sau în documentaţia de licitaţie.

Echipamentul repartizat cabinetului de planificare familială (ecograf cu sondă vaginală) nici nu putea fi folosit pentru că avea instalat un sistem de operare versiune demo specific pentru cardiologie. Pentru a funcţiona este necesară achiziţionarea unei sonde tip Doppler şi a softurilor pentru obstetrică-ginecologie. Cu acelaşi instrumentar au fost dotate şi două cabinete de obstetrică-ginecologie", precizează Ministerul Sănătăţii, într-un comunicat de presă.

Lasă un comentariu