Bărbații români cauzează de 3 ori mai multe accidente rutiere atribuite consumului de alcool decât femeile!

Distribuie pe:

Potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), 17,6% dintre accidentele mortale de circulație petrecute în țara noastră sunt cauzate de consumul de alcool, iar bărbații cauzează de 3 ori mai multe accidente rutiere atribuite consumului de alcool decât femeile. Într-un top european, din acest punct de vedere, România ocupă un trist loc 9, iar la nivel mondial ocupă locul 29.

„Pe lângă oboseală, neatenție, lipsa de experiență și agresivitatea la volan, consumul de băuturi alcoolice reprezintă unul dintre cei mai frecvenți factori de producere a accidentelor rutiere grave și foarte grave. În vacanță, șoferii au o mai mare predispoziție de a se urca la volan în stare de ebrietate decât în alte perioade din an. Este foarte important să îi informăm despre efectele alcoolului în timpul șofatului, să le arătăm și practic acest lucru, în cadrul unui experiment inedit, dar să îi prevenim și asupra măsurilor drastice prevăzute de Codul Rutier în această speță.

Șoferul român este agresiv în trafic au acumulat toată oboseala trafic, dependent de telefonul mobil și, de cele mai multe ori, neatent la ce se întâmplă în jurul său. De multe ori trăiește cu impresia că poate negocia ca la piață amenzile sau sancțiunile pe care le-ar putea primi de la polițiști. Mai mult, dacă are la dispoziție o mașină puternică, manevrele pe care le face sunt adesea la limita legii. Aceasta, pentru că are senzația de forță și preferă să nu se ghideze după regulile în vigoare. Din acest motiv, conduce mai periculos decât restul șoferilor. Maximul de agresivitate la volan este atins vinerea, în jurul orei 17.45, dat fiind faptul că se apropie sfârșitul de săptămână. Este o oră critică, deoarece se apropie weekend-ul, iar persoanele din și tensiunile din timpul săptămânii.

Tinerii fără experiență sunt mai agresivi decât ceilalți, deoarece ei își gestionează mai greu emoțiile în lipsa unei experiențe rutiere. Totodată, ei au și un indice de maturitate scăzut. La polul opus, cei mai defensivi în trafic sunt bătrânii, care conduc cu prudență și sunt posesorii unor mașini cu mai puțini cai-putere. Cu cât mașina este mai masivă, cu atât conducătorii auto au un sentiment de siguranță pe care și-l manifestă în trafic, în detrimentul celorlalți șoferi. Conduc la limita legii, nu iau în calcul siguranța celorlalți șoferi și au impresia că sunt doar ei pe șosea", consideră prof. Mihaela Rus, președintele Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră - PsihoTrafiQ, citată de adevarul.ro. 

Lasă un comentariu