Programul „Şcoala după şcoală", pentru cei mai săraci elevi

Distribuie pe:

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) intenţionează ca, începând din această toamnă, să deruleze programul „Şcoala după şcoală", prin care elevilor li se oferă o masă caldă pe zi, în unităţile de învăţământ cu cei mai vulnerabili elevi, cu scopul de a diminua abandonul şcolar.

Astfel, în perioada imediat următoare, Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Ministerul Fondurilor Europene şi Asociaţia pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst vor conlucra pentru a identifica soluţiile rapide şi ţintite referitor la programul „Şcoala după şcoală", care să răspundă nevoii comunităţilor şcolare şi să ia în considerare diversitatea unităţilor de învăţământ preuniversitar.

„Este pentru prima oară când există un angajament ferm din partea Ministerului Educaţiei şi al Ministerului Fondurilor Europene de a lansa acest program pentru şcolile cu cel mai mare risc de abandon, cu finanţare combinată din fonduri europene şi de la bugetul de stat. Apelul de proiecte „Şcoală pentru toţi", pe care îl lansăm luna aceasta (august 2016), ţinteşte exact acest tip de intervenţii, pentru cei mai săraci copii. Pentru şcolile care nu vor aplica, dar unde este mare nevoie de program, luăm în calcul şi lansarea unui nou apel de finanţare ţintit, cu implicarea masivă a MEN şi inspectoratelor şcolare.

O mare parte din cei 300.000 de elevi, ce provin din cele mai sărace comunităţi din România, are acum şansa reală de a primi sprijinul necesar depăşirii riscului socio-educaţional", se arată într-un comunicat de presă al MEN.

Programul „Şcoala după şcoală" este o măsură de combatere a abandonului şcolar care, până acum, nu a fost finanţată de la bugetul de stat, prin Ministerul Educaţiei. „Însă, acest program are rezultate benefice asupra atitudinii elevilor faţă de şcoală, oferă un mediu securizant din punct de vedere fizic şi psihologic, determină creşterea participării şi a performaţelor şcolare ale elevilor şi are impact la nivelul întregii familii şi comunităţi. Având în vedere rata părăsirii timpurii a şcolii şi evoluţia ei în ultimii ani (ajunsă la un alarmant procent de 19%), cât şi nivelul de sărăcie din România, nevoia implementării acestui program devine din ce în ce mai stringentă", susţine şi Laura Greta Marin, preşedinta Asociaţiei pentru Educaţie şi Justiţie Socială Human Catalyst.

 

Lasă un comentariu