STUDIUL CONTINUU (ŞI LA MATURITATE!) PRODUCE NEURONI

Psihologul britanic, Sandrine Thuret, cercetător la Colegiul Regal din Londra, citat de descopera.ro, susţine că producţia de neuroni la maturitate depinde de învăţarea continuă, de orice formă de sport cardio, dar mai ales de alergare, de sex, de aportul redus de calorii în organism, de intervale mai mari între mese, de consumul de flavonoizi (prezenţi din belşug în ciocolata neagră şi în afine), de omega-3 (din peştii de apă rece) şi de resveratrol (prezent în strugurii închişi la culoare).

La polul opus, al factorilor defavorizanţi, se află stresul, somnul insuficient, dietele bogate în grăsimi saturate, alcoolul (singurul acceptat este vinul roşu, cu condiţia să fie natural şi consumat cu moderaţie), anumite medicamente şi, desigur, înaintarea în vârstă, singurul factor asupra căruia nu avem control.

„În încercarea de a explica acest fenomen, voi face referire la hipocamus, care se află localizat în centrul creierului şi are o extrem de mare importanţă în procesul de învăţare şi memorare, dar şi în generarea stărilor de spirit sau a senzaţiilor. Conform unor studii anterioare, producem 7.000 de neuroni în fiecare zi. Procesul de înlocuire a acestora între ei este unul continuu, cei cu care ne naştem fiind schimbaţi în totalitate de-a lungul timpului.

Totuşi, de ce este acest fenomen atât de important şi ce presupune el? Este extrem de important pentru memorie, iar exemplele cu privire la modul în care funcţionează sunt extrem de simple: cunoaşterea unui oraş sau explicarea modului în care eşti capabil să ştii de unde îţi poţi lua bicicleta în fiecare zi. Mai mult, geneza neuronilor are o legătură importantă şi cu depresia, întrucât aceasta inhibă producţia lor.

Geneza neuronilor poate fi îmbunătăţită printr-o activitate cerebrală constantă, cea mai uzuală metodă fiind cea a cititului sau cea a învăţatului. Stresul va stopa acest fenomen, iar somnul, sportul şi sexul reprezintă factori benefici în producţia de neuroni. Însă, când îmbătrânim, producţia de neuroni scade...

Şi ceea ce mâncăm are un efect decisiv asupra hipocamusului şi a producţiei de neuroni. Consumul de ciocolată şi afine ajută la apariţia de noi neuroni, iar consumul de alcool, deficienţa vitaminei A şi a vitaminei E inhibă acest proces.

O dietă uşoară ajută la producţia de neuroni, căci restricţia de calorii poate îmbunătăţi memoria. În continuare, încercăm ca producţia de neuroni să fie şi protejată, nu numai influenţată", explică cercetătoarea britanică.

Lasă un comentariu