Târgul de Cariere Târgu-Mureş, oportunităţi de carieră

Aflat la cea de-a 12-a ediţie, Târgul de Cariere Târgu-Mureş a oferit mureşenilor, care îşi caută un loc de muncă, un internship sau o oportunitate de voluntariat, posibilitatea să aleagă din cele peste 1.500 de joburi, oferite de 30 de companii şi organizaţii. Evenimentul s-a desfăşurat la Teatrul Naţional din Târgu-Mureş, iar mureşenii au manifestat un interes total faţă de oferta locurilor de muncă.

Corina Brânduşan, PR managerul Târgului de Cariere,ne-a oferit câteva detalii referitoare la această manifestare, răspunzând întrebărilor adresate.

SCURT ISTORIC

Târgul de Cariere (TdC) este cea mai mare reţea de evenimente de carieră din România şi Republica Moldova, cu peste 100 de ediţii la activ. Anul acesta, Târgul de Cariere împlineşte 10 ani de activitate. Fondat la Cluj-Napoca în 2016, TdC îşi propune să le ofere tinerilor cele mai bune oportunităţi de carieră, fie că vorbim despre joburi, internshipuri sau stagii de practică, diverse cursuri şi workshopuri.

- Ce noutăţi a adus această ediţie mureşenilor?

- O ofertă variată de locuri de muncă, în diverse domenii de activitate şi peste 1.500 de locuri de muncă, la care se adaugă internshipuri, stagii de practică şi oportunităţi de voluntariat: acestea sunt pe scurt elementele care au atras publicul la această ediţie a Târgului de Cariere de la Târgu-Mureş. Am avut companii care au recrutat pentru judeţul Mureş, dar şi angajatori care au căutat aici personal dornic să se mute în alte oraşe din ţară: Cluj, Bucureşti, Timişoara şi altele. Am desfăşurat la această ediţie un concurs Pegas, la care candidaţii s-au putut înscrie pe parcursul târgului, iar la finalul sezonului va fi ales câştigătorul bicicletei Pegas. În plus, i-am aşteptat pe mureşeni cu o cafea sau cu un ceai cald, asta pentru a fi cât mai pregătiţi pentru întâlnirea cu angajatorii.

- Cine au fost anul acesta cei mai interesaţi de ofertade muncă?

- Tinerii care au absolvit studii superioare sunt cei mai mulţi dintre participanţii la târgurile noastre, indiferent de oraş. E vorba despre tineri care vor să-şi construiască ocarieră, vor să se perfecţioneze şi care caută noi şi noi provocări, pentru a fi mai buni şi mai competitivi.

- Care au fost domeniile cele mai accesate?

- Am avut multe oportunităţi în domeniile IT, tehnic şi producţie, automotive, inginerie, alimentar şi retail, dar oferte consistente au existat şi în alte domenii de activitate precum vânzări, logistică, management.

- Ce îşi doresc mureşenii de la un loc de muncă?

- Potrivit studiului pe care l-am realizat în primăvara acestui an, aproape 70% dintre mureşeni declară că sunt dispuşi să se mute în alt oraş pentru un job mai bun. Conform cercetării, 69,23 la sută dintre respondenţi afirmă că ar accepta un loc de muncă în altă localitate, fie în ţară, fie în străinătate.

30,77% dintre candidaţii din Mureş care au răspuns cercetării afirmă că reputaţia companiei este foarte importantă pentru ei, 51,92% consideră că e destul de importantă, în timp ce pentru 17,30% dintre respondenţi reputaţia companiei este puţin sau deloc importantă.

Un alt aspect extrem de important pentru mureşenii care îşi caută un loc de muncă este posibilitatea de promovare pe care o au în cadrul organizaţiei. 47,12% dintre cei care au participat la cercetare la Târgu-Mureş spun că este foarte importantă pentru ei această componentă, în timp ce 42,31% o consideră destul de importantă. La polul opus, 10,58% dintre candidaţii mureşeni incluşi în cercetare consideră că posibilitatea de promovare este puţin importantă pentru ei. În plus, 44,23% dintre respondenţi afirmă că programele de dezvoltare profesională sunt foarte importante pentru ei, 41,35% spun că sunt destul de importante, în timp ce 14,42% consideră că aceste programe sunt puţin importante.

- Comparativ cu alte judeţe, ce caracterizează cererea mureşenilor ?

- Din studiul pe care l-am realizat reiese faptul că mureşenii sunt mai puţin interesaţi de pachetul salariat oferit, atât timp cât oportunităţile sunt mai mari pe viitor. Cei mai interesaţi de pachetul salarial oferit de companii sunt locuitorii din Sibiu (53,95%), urmaţi de cei din Braşov (53,07%) şi Bihor (52,63%), în timp ce procente sub 50% se înregistrează în Cluj (49,50% în rândul candidaţilor de la Târgul de Cariere Cluj Global şi 40,98% în rândul tinerilor Târgului în IT), Iaşi (48,44%) şi Târgu-Mureş (41,67%).

Interesaţi de o atmosferă de lucru destinsă sunt locuitorii din Cluj-Napoca - 77,08%, urmaţi de sibieni - 74,56%, bihoreni - 72,18%, braşoveni - 69,74%, mureşeni - 69,44% şi ieşeni - 68,17%.

- Consideraţi că a fost o reuşită această ediţie a târgului?

- Da, şi ne bucurăm că Târgul de Cariere creşte de la ediţie la ediţie. Astfel, avem ocazia să aducem la Târgu-Mureş, dar şi în alte oraşe, tot mai multe şi mai diverse oportunităţi profesionale. În această perioadă au loc interviurile cu candidaţii pe care companiile i-au cunoscut la târg şi sperăm ca mulţi dintre ei să fie angajaţi la finalul procesului de recrutare. Cei care nu au reuşit să ajungă la târg pot să aplice online cu CV-ul până la finalul lunii pe site-ul nostru, http://www.targuldecariere.ro/targu-mures/. Tot mai multe companii decid să recruteze în Mureş, prin Târgul de Cariere, iar pentru ele vestea bună e că se pot deja înscrie pentru sezonul de primăvară.

Cu o nouă ediţie a Târgului de Cariere ne revedem la Târgu-Mureş în primăvara anului viitor, iar până atunci îi aşteptăm pe cei interesaţi de carieră pe pagina de facebook Târgul de Cariere şi pe site-ul nostru, unde vom aduna multe idei şi sfaturi de carieră care sperăm să-i ajute să facă următorul pas din punct de vedere profesional.

Lasă un comentariu