Asociaţia Medicilor de Familie Mureş (AMFMS): „Suntem generaţia în mișcare!"

Sub acest generic, Asociaţia Medicilor de Familie Mureş (AMFMS) a lansat, în urmă cu câteva zile, o campanie de promovare a unui stil de viaţă sănătos, vizând, în principal, dotarea cabinetelor medicilor de familie şi a cabinetelor medicale şcolare cu afişe, pliante şi semne de carte care conţin recomandări şi reguli pentru un stil de viaţă sănătos.

„Sunt importante nu doar pentru adulţi, ci mai ales pentru copii. Este important să-i formăm corect şi din copii informaţi să devină adulţi responsabili. Au fost tipărite 31.000 de pliante, 31.000 de semne de carte şi 1.000 de postere, pentru ca aceste informaţii şi mesajul să ajungă la cât mai multe persoane. Dorim, în primul rând, să sensibilizăm şi să depistăm locul în care trebuie să se producă intervenţia. De aceea, am dorit ca această intervenţie să fie şi în cabinetele şcolare şi în grădiniţe. Este un motiv în plus pentru a sublinia necesitatea dieteticianului. Locul dieteticianului este în cabinetul medicului de familie, este posibil şi în şcoli, la fel cum avem angajaţi psihologi în şcoli. Este nevoie ca mesajul profesional şi competent să vină de la persoanele cele mai bine pregătite în acest domeniu. Pe lângă reguli privind mişcarea, existăşi reguli de nutriţie. Campania este adresată tuturor. Medicina preventivăeste un atribut al medicului de familie şi nu ne adresăm unui grup ţintă specific, ci tuturor celor care sunt deschişi şi îşi doresc să trăiască mai bine", a declarat preşedintele AMFMS, dr. Remus Şipoş, într-o postare pe site-ul Asociaţiei.

Iată ce ne recomandă medicii de familie mureşeni:

1. O dimineaţă reuşită începe cu igiena personală, camera aerisită şi 15 minute de gimnastică de înviorare.

2. Luaţi zilnic micul dejun - este o importantă sursă de energie pentru întreaga zi.

3. Spălaţi-vă mâinile înainte de fiecare masă.

4. Consumaţi zilnic legume şi fructe.

5. Mâncaţi la ore fixe, de trei ori pe zi plus două gustări, variat şi în porţii moderate.

6. Hidrataţi-vă! Consumaţi zilnic minimum doi litri de lichide.

7. Practicaţi zilnic cel puţin 60 de minute de activităţi fizice sau sportive.

8. Odihniţi-vă! Un somn bun, timp de opt-nouă ore pe noapte, ne încarcă cu energie.

9. Consultaţi medicul de familie sau de specialitate atunci când apare o problemă de sănătate.

 „Ne dorim ca persoanele de pe lista medicilor de familie să înţeleagă că pot să trăiască bine printr-un stil de viaţă sănătos", a subliniat doctorul Remus Şipoş.

Lasă un comentariu