Nuca, înlocuitorul cărnii, cel mai bun doctor de inimă. 5 motive ca să mănânci zilnic și să eviți bolile cardiace

Nucile au fost, încă din timpuri străvechi asociate cu intelectualii, deoarece forma lor seamănă cu cea a creierului. Calitățile sale ajută la păstrarea unei sănătăți optime. Specialiștii spun că ,,miezul de nucă conține într-o proporție mare grăsimi (63%), în special omega 3 și o mare cantitate de proteine. Nucile au de asemenea un conținut bogat în săruri de potasiu, fosfor, calciu, săruri de sodiu, fier, magneziu, cupru. Nucile sunt bogate în vitamina E, dar conțin într-o proporție mai mică și vitaminele A, B1, B2, B3, C și F. Nucile conțin, de asemenea, antioxidanți prețioși pentru organism".
Banala nucă are proprietăți miraculoase și face numai minuni în organismul nostru. Conține un complex de vitamine, grăsimi și proteine, astfel încât consumul lor previne îngroșarea arterelor, bolile de inimă și producerea unui atac vascular cerebral. Mai mult, este un înlocuitor perfect al cărnii!
Reglează nivelul colesterolului. Antioxidanții conținuți în miezul fructului reglează pe cale naturală nivelul colesterolului în sânge și tensiunea arterială. Consumul periodic de nuci proaspete întărește vasele de sânge și previne deteriorarea acestora, mai ales la vârstnici. Datorită bogăției în vitamina E, consumatorii de nuci prezintă risc minim de a face un atac de cord. Opt nuci pe zi țin arterele flexibile, inima sănătoasă și previn apariția atacului vascular cerebral, arată un studiu american recent.
Specialiștii ne sfătuiesc să consumăm nuci mai ales după o masă bogată în grăsimi pentru a atenua efectele lor negative asupra organismului. ,,Uleiul de nucă are foarte bune proprietăți anticolesterolitice, fiind de aceea recomandat pentru reducerea colesterolului rău. În comparație cu uleiul de soia și uleiul de floarea soarelui, uleiul de nuci conține într-o proporție mai mare acizi grași polinesaturați (73 - 84 %). Uleiul de nuci mai conține acid linoleic, acid linolenic, acid oleic (mononesaturat) și acizi saturați".
Iată 5 motive ca să consumi nuci:
Accident vascular: Consumat regulat, miezul de nucă întărește vasele de sânge și previne ruperea lor.
Boli de piele: Se recomandă consumul zilnic a 20-30 de nuci contra psoriazisului, a eczemelor alergice rebele și a infecțiilor cu ciuperci la nivelul pielii.
Creșterea imunității: Se amestecă un pahar de miez de nucă pisat, stafide și caise uscate cu 300 g miere de albine. Se consumă câte o lingură de 3 ori pe zi, înainte de mese.
Diabet, colită, boli ale traiectului digestiv, tiroidoză, hipertensiune: Într-un borcan de 500 ml se pun, pe o treime a lui, membrane uscate tocate mărunt, apoi se umple borcanul cu țuică și se lasă la macerat 21 de zile. Se stoarce, apoi se consumă câte o lingură pusă în 100 ml apă, cu 30 de minute înainte de masă.
Ulcer stomacal: Se prepară un ceai din membranele (pereți care despart miezul nucii) a 4-5 nuci și 250 ml apă clocotită. Se infuzează o oră, se strecoară și se bea câte o linguriță dimineața sau înainte de culcare.

Lasă un comentariu