LEGEA BICICLETEI

Distribuie pe:

În țările nordice, bicicleta a devenit o instituție în sine. La Copenhaga vehiculele cu două roți sunt cu 13.000 mai multe decât mașinile. Din acest motiv, autoritățile au făcut un obicei din a deszăpezi mai întâi pistele pentru bicicliști și abia după, șoselele. Prima pistă pentru biciclete a fost construită aici în urmă cu 124 de ani, 1892.

Potrivit statisticilor oficiale, 41% dintre deplasările zilnice se fac cu bicicleta. În kilometri, asta înseamnă că fiecare locuitor pedalează peste un milion trei sute de mii de kilometri. Indiferent de anotimp, locuitorii capitalei daneze preferă bicicleta.

În capitala Olandei aproximativ 800.000 de oameni, adică 63% din populație merg cu bicicleta în fiecare zi, având și pe unde. Orașul le oferă 500 de kilometri de piste.

Capitala României are 20.000 de bicicliști și nici 10 kilometri de pistă. Erau mai mulți, dar Poliția Rutieră a declarat ilegal un traseu de 100 de kilometri făcut pe trotuar, spun jurnaliștii de la Digi24.

Mai multe organizații non-guvernamentale s-au gândit la facilități fiscale pentru cei care cumpără biciclete și patronii ce încurajează angajații să vină la serviciu cu acest mijloc de deplasare, transmite digi24.ro. Astfel, Bucureștiul ar putea lua-o pe urmele Amsterdamului.

Au redactat un proiect care să încurajeze românii să meargă mai mult pe două roți și vor să găsească un parlamentar care să o propună la vot. Radu Mitrean, inițiatorul legii: „Să excludă acea interdicție absurdă că sub 14 ani nu e voie să mergi deloc cu bicicleta în România. Sau să reducă nivelul aberant al amenzilor. Dacă un biciclist și-a pierdut soneria, amenda este triplă față de cea primită dacă ai intrat cu mașina pe sens interzis". Legea Bicicletei își propune să stabilească necesarul de piste și parcări pentru vehiculele pe două roți. Avantajele sunt multiple: de la reducerea poluării la decongestionarea circulației. Ca să fie dreaptă, Legea Bicicletei va stabili și amenzi aspre pentru cine încalcă regulile. Mai rămâne acum ca organizațiile neguvernamentale să găsească parlamentari care să le susțină proiectul.

 

1 comentariu

  1. valentin stanescu 13 iunie, 2022 at 11:27 Răspunde

    Buna ziua,

    Construiesc un cvadriciclu cu propulsie musculara umana ce poate atinge 45 km/h. M-am adresat Politiei rutiere care m-a trimis la RAR pentru ”incadrarea” vehicului intr-o categorie de vehicule. Anul trecut inainte de a trece la proiectarea componentelor vehiculuui cu pedale RAR mi-a comunicat ca nu omologheaza vehicule cu actionare prin pedalare si m-a trimis la Politia romana. Am inceput montajul si dupa efectuarea probelor in teren accidentat voi incerca sa vad care este pozitia RAR local. In cele din urma voi insera in circuitul mecanic un motor electric de 200W in speranta ca voi obtine aprobarea pentru inregistrare sau inmatriculare. Sunt de neinteles si ilogice masurile care sunt luate contra mijloacelor de deplasare cu noxe zero.

    Pot participa la orice actiune organizata de asociatiile de biciclisti pentru a determina autoritatile anti miscare sanatoasa.

    Cu stima,

    Valentin Stanescu

    Brezoaele Judetul Dambovita

    0722 806 103

Lasă un comentariu