RETROSPECTIVĂ 2016 - Ce a marcat Industria Auto din România

Distribuie pe:

Industria auto românească a avut un an 2016 cu vânzări în creștere, noi investiții străine importante din partea unor companii precum Daimler, Porsche, Continental și Bosch, iar un nou model Ford a fost confirmat oficial pentru a intra în producție la Craiova.

Pe scurt, cum arată o radiografie a anului 2016 în industria auto din România:

Timbrul de Mediu a rămas neschimbat până la finalul anului 2016, dar Programul Rabla a avut mici modificări și, mai ales, a început foarte târziu: în iunie.

Anul 2016 a început cu o schimbare majoră în conducerea Ford România: John Oldham a devenit noul director al uzinei din Craiova, iar Attila Szabo a devenit șeful Companiei Naționale de Vânzări (CNV) Ford.

O reorganizare importantă a avut loc și la Mercedes-Benz România, prin separarea diviziilor de autoturisme și vehicule comerciale. Ulterior, a mai avut loc o altă reorganizare, pe modelul internațional.

Cel mai mare dealer BMW și MINI din România, Automobile Bavaria, condus de Michael Schmidt a pus toate afacerile sale sub umbrela MHS Holding.

Daimler a început să fabrice la Sebeș cutii de viteze automate cu 9 trepte și a promis noi investiții în țară. Porsche și-a extins operațiunile și în România, dorind să dezvolte aici inclusiv software pentru mașini autonome, iar Federal Mogul a inaugurat o fabrică de ștergătoare auto la Ploiești.

Investiții noi au venit și de la Bosch și Continental, cei de la Continental deschizând și un nou centru de cercetare și dezvoltare la noi în țară, la Brașov.

Elektrobit - o altă firmă germană - s-a extins în Romania, iar Faurecia a deschis o fabrică de tapițerii auto la Râmnicu Vâlcea. Pirelli s-a angajat la investiții serioase în România, până în 2021.

A apărut și prima investiție serioasă în infrastructura de încărcare pentru mașini electrice, Kaufland și Renovatio punând bazele unei rețele naționale de prize de mare putere.

În 2016 pe teritoriul României a ajuns o caravană de mașini electrice care a plecat în jurul lumii. Și excentricul raliu Gumball 3000 a ajuns în România.

Dacia a lansat în România primele sale mașini cu transmisie automată (pilotată). În piața mașinilor de lux a fost răsunătoare suspendarea activităților Ferrari în România, care, probabil, va fi reluată în 2017.

Evenimentele dedicate automobilului au culminat cu a șasea ediție a Concursului de Eleganță Auto de la Sinaia.

Cel mai important salon auto al României s-a ținut în toamnă, unde s-a lansat Jeep Owners Group și în România.

Lasă un comentariu