Simpozionul „Nu eticheta, nu discrimina, NU UITA!", la Reghin

Distribuie pe:

Marți 31 ianuarie 2017, de la ora 14,00, la Biblioteca Municipală „Petru Maior" Reghin a avut loc ediția a II-a a Simpozionului regional „Nu eticheta, nu discrimina, NU UITA", organizatori fiind: Inspectoratul Școlar Județean Mureș, Biblioteca Municipală „Petru Maior" Reghin, Societatea Reghineană de Istorie, iar partener a fost Institutul Român pentru Drepturile Omului. Coordonatorii evenimentului cultural au fost: prof. drd. Constantin Bogoșel - inspector școlar de specialitate, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Mureș; prof. Sorina Bloj - director, Biblioteca Municipală „Petru Maior" Reghin; prof.dr. Florin Bengean - coordonator, Societatea Reghineană de Istorie, prof. Gabriela Atănăsoaie.

Tematica Simpozionului s-a referit la semnificația istorică a zilei de 27 Ianuarie: Ziua Comemorării Victimelor Holocaustului. Scopul simpozionului l-a constituit combaterea atitudinilor rasiste, xenofobe, antisemite prin cultivarea memoriei Holocaustului în rândul elevilor și al cadrelor didactice participante. Holocaustul a reprezentat o culme a degenerării relațiilor interumane. Dacă dorim ca astfel de experiențe să nu se mai producă, trebuie să învățăm din trecut căci „memoria nu încearcă să salveze trecutul decât pentru a servi prezentului și viitorului. Cei care își uită trecutul vor fi nevoiți să-l repete, victime și criminali" (Jacque le Goff). Această experiență tragică, abominabilă a istoriei secolului XX trebuie să reprezinte pentru generațiile tinere o lecție a trecutului pentru prezent. Este nevoie ca generația tânără să o cunoască pentru a învăța din greșelile ei, pentru a nu mai fi martori, în prezent sau în viitor, la astfel de atrocități. Lecția Holocaustului trebuie pusă în antiteză cu lecția democrației. Reacția la Holocaust trebuie să fie solidaritatea, democrația, respectul pentru lege, pentru pace, pentru drepturile și libertățile fundamentale ale omului.

Obiectivele simpozionului au fost: Cunoașterea și înțelegerea problematicii Holocaustului, a semnificației acestuia prin încălcarea brutală și violentă a drepturilor fundamentale ale oamenilor și, în principal, a dreptului fundamental la viață; Formarea și dezvoltarea la elevi a unui comportament tolerant, democratic, a acceptării diversității, a deprinderilor de participare la viața societății lipsită de orice fel de manifestări de rasism, violență, discriminare, intoleranță; Formarea și dezvoltarea spiritului civic, a capacității de a lucra în echipă; Consolidarea deprinderilor de cercetare - inovare.

Simpozionul s-a adresat elevilor din învățământul gimnazial și liceal (clasele VII-XII), coordonați de un cadru didactic. Simpozionul a cuprins mai multe secțiuni pentru elevi: Secțiunea I: Eseu; Secțiunea a II-a: Proiecte despre dreptul la viață: desene, pictură, grafică, postere (orice tehnică și orice format); Secțiunea a III-a: Materiale power-point / multimedia (filme de scurtmetraj). A fost o activitate extrem de interesantă, atractivă și utilă.

Lasă un comentariu