,,STELE" DE HOTEL

Distribuie pe:

Pachetele turistice, ce includ zboruri și cazare la prețuri de chilipir, sunt extrem de populare. Din ce în ce mai mult, oamenii caută colțurile izolate ale globului pentru a descoperi destinații de vacanță încă neexplorate, în timp ce tour-operatorii se întrec în satisfacerea cererii.

Indiferent că preferați destinații exotice, ca:Tenerife, Dubai, Thailanda, Maldive, Sri Lanka, Mexic, Republica Dominicană sau țări ca: Austria, Franța, Italia sau Slovacia, preferate pentru practicarea sporturilor de iarnă, și, de ce nu, zonele agroturistice ale Romîniei, unde tradițiile și obiceiurile populare încă se mai păstrează cu sfințenie, calitatea serviciilor este criteriul de bază pentru catalogarea hotelului în a fi sau a nu fi corespunzător.

Pornind de la nevoia de satisfacere cerere-ofertă, vedem o updatare permanentă a ofertei la cererea pieței.

Sistemul de clasificare a hotelurilor în funcție de numărul de stele este unul des întâlnit în lume.

Ce reprezintă numărul de stele la un hotel și care sunt serviciile exacte pe care trebuie să le ofere în funcție de fiecare clasificare?

HOTREC - Hotels, Restaurants & Cafés in Europe - este o organizație umbrelă, din care fac parte 39 de asociații HORECA din peste 24 de țări, care și-a asumat responsabilitatea de a realiza un sistem unic de clasificare a hotelurilor pentru Uniunea Europeană, sistem care a fost aprobat în septembrie 2009 și a intrat în vigoare în 2010.

În România, normele de clasificare în vigoare țin cont de normele utilizate în țările europene cu turism dezvoltat, care au aderat la sistemul Hotrec, precum și de recomandările Organizației Mondiale a Turismului cu privire la condițiile minime de clasificare.

Numărul de stele al unui hotel indică, de cele mai multe ori, nivelul de servicii și facilități oferite clienților.

Conform legislației, structurile de primire turistice se clasifică pe stele și, respectiv, flori în cazul pensiunilor turistice, în funcție de anumite caracteristici.

În România și în multe alte țări, clasificarea se face pe baza a două criterii majore:

- suprafață și echipamente: suprafața camerelor, echiparea sanitară, mobilier și alte accesorii; - criterii calitative: calitatea mobilierului, serviciile oferite și calitatea acestora.

Potrivit sistemului european de clasificare, serviciile ce ar trebui oferite de hoteluri în funcție de numărul stelelor sunt următoarele:

- 1 stea - rangul ,,Turist" - 100% din camere au grup sanitar propriu - Curățenie zilnică - Televizor în cameră - Mobilier - Factură pentru servicii;

-2 stele - rangul ,,Standard" (în plus față de hotelurile de o stea) - Mic dejun inclus în prețul cazării - Lampă de citit lângă pat - Gel de duș - Prosoape și lenjerie în cameră - Se poate face plată prin cărți de credit;

-3 stele - rangul ,,Confort" - Recepție deschisă cel puțin 14 ore - Staff bilingv - Serviciu de bagaje - Băutură oferită în cameră - Telefon în cameră - Acces internet - Uscător de păr - Loc de depozitare al bagajului - Curățătorie - Sistem de înregistrare a plângerilor;

- 4 stele - rangul ,,First class" - Recepție deschisă cel puțin 18 ore - Lobby cu bar - Mic dejun și room service - Mini bar - Fotoliu/canapea în cameră - Halat de baie și papuci la cerere - Produse cosmetice în cameră - Restaurant;

- 5 stele - rangul ,,Deluxe" - Recepție deschisă 24 de ore - Staff care vorbește mai multe limbi - Portar și parcare cu valet - Concierge - Sală de recepție - Primire individuală pentru fiecare oaspete cu flori și un cadou în cameră - Minibar, roomservice non-stop - Presă de haine (returnare într-o oră) - Serviciu de curățare a pantofilor.

În Europa, aceste standarde sunt respectate în majoritatea țărilor. În general, ratingurile pe stele pot fi sumarizate astfel:

- O stea - Minimul necesar: Un pat și o baie, fără restaurant dar s-ar putea să fie unul în apropiere. Astfel de hoteluri sunt deținute de proprietari persoane fizice care nu-și pot permite să ofere mai mult decât un acoperiș deasupra capului;

- Două stele:Tot minimul necesar cu câteva facilități în plus deoarece un hotel de două stele poate face parte dintr-un lanț mai mare. Telefon inclus, dar televizorul poate fi adăugat ca opțiune extra. De asemenea, oferă serviciu de curățenie în camere;

- Trei stele: Mai mult confort. Oferă camere mai mari, cu mobilier modern, televizor întotdeauna. Hotelurile de trei stele preferă să se poziționeze lângă obiective turistice, sau, în caz contrar, se specializează pentru turismul de afaceri;

- Patru stele:Hoteluri superioare. Astfel de hoteluri ocupă o suprafață mai mare și au foarte multe facilități în plus precum săli de fitness, piscine, locuri de joacă, room service, spa-uri;

- Cinci stele: Lux. Hotelurile de cinci stele sunt printre cele mai luxoase din lume. Totul, de la structura clădirii până la cearceafuri, este o operă de artă. Multe dintre aceste hoteluri îți pun la dispoziție un asistent personal, iar camerele pot să vină cu jacuzzi, televizor cu plasmă, dvd player, produse cosmetice de lux. Majoritatea au în incintă restaurante gourmet, mai multe piscine, day spa, sală de fitness, terenuri de tenis / golf.

 

Lasă un comentariu