„Protejează-i aripile" - campanie de prevenție a cancerului de col uterin

Distribuie pe:

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) atrage atenția asupra indiferenței femeilor din România față de propria sănătate, această tendință fiind revelată de un studiu recent.

Datele INSP arată că 86% dintre românce au auzit de cancerul de col uterin, însă mai bine de jumătate dintre acestea nu asociază această boală cu infecția persistentă cu virusul HPV (cea mai întâlnită infecție virală a aparatului reproducător, care provoacă o gamă largă de afecțiuni, atât la femei, cât și la bărbați, inclusiv leziuni precanceroase care pot evolua către cancer).

Totodată, șapte din zece românce nu și-au făcut în ultimii trei ani niciun test pentru depistarea leziunilor precanceroase sau pentru depistarea HPV, iar 10% nu au mai fost la un control medical de rutină de mai bine de un deceniu. În ceea ce privește analizele de sânge, 11% dintre românce nu și-au făcut niciun set în ultimii zece ani, iar patru din zece femei și-au făcut analizele doar o singură dată în ultimii trei ani.

„Peste 4.000 de românce sunt diagnosticate anual cu cancer de col uterin, acesta fiind al doilea cel mai des întâlnit cancer la femeile cu vârsta cuprinsă între 15 și 44 de ani din țara noastră, după cel mamar.

Mai mult, pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 15 și 44 de ani, cancerul de col uterin este principala cauză de mortalitate prin cancer, în contextul în care peste 1.900 de femei mor anual în urma diagnosticării cu această boală", arată studiul.

Săptămâna trecută, a fost lansată Campania Națională de Conștientizare privind Prevenția Cancerului de Col Uterin, „Protejează-i aripile", un amplu demers, desfășurat pe perioada unui an, pentru îmbunătățirea prevenției cancerului de col uterin în România.

Proiectul este dezvoltat de către Merck Sharp & Dohme România în parteneriat cu INSP și își propune să faciliteze accesul unui număr cât mai mare de femei la testarea gratuită Babeș-Papanicolau.

„În calitate de coordonatori ai programului național de screening pentru cancerul de col uterin, considerăm că o campanie precum cea lansată acum este esențială pentru reușita oricărui program care vizează un segment de populație extins, aproximativ șase milioane de femei cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani. Depistat din timp, cancerul de col uterin poate fi tratat corespunzător și vindecat.

Cancerul de col uterin este o amenințare reală la adresa sănătății femeilor din România, având cea mai mare rată a incidenței (34,9%), de trei ori mai mare decât media la nivelul Uniunii Europene, cât și de o rată a mortalității îngrijorătoare (14,2%)", susțin organizatorii campaniei.

Lasă un comentariu