Copiii abuzaţi devin adulţi cu probleme comportamentale

Distribuie pe:

Psihologii americani de la Universitatea Wisconsin-Madison, citaţi de descopera.ro, au demonstrat că adolescenţii şi copiii abuzaţi sunt mai lenţi în dezvoltarea abilităţilor sociale, riscând, în cele mai multe cazuri, să devină adulţi cu problemele comportamentale.

„Experimentul nostru indică faptul că aceşti copii abuzaţi fizic rămân în urma celor neabuzaţi atunci când vine vorba despre învăţatul în a face alegeri care duc la o recompensă.

Copiii şi tinerii care au îndurat lovituri şi alte abuzuri fizice eşuează în a deveni flexibili la noi reguli comportamentale într-un mediu din afara familiei şi văd lumea ca un loc unde îmbrăţişările şi alte răspunsuri pozitive se întâmplă rar sau deloc. Astfel, aceştia rămân la ce au învăţat de la părinţii lor impulsivi, respectiv că recompensele sunt rare sau lipsesc, iar pedepsele sunt întotdeauna iminente.

În cadrul cercetării, am studiat 41 de copii abuzaţi şi 40 de copii neabuzaţi, cu vârstele cuprinse între 12 şi 17 ani. Participanţii au fost de diferite rase şi trăiau împreună cu părinţii, în cartiere sărace sau făcând parte din partea de jos a clasei de mijloc. Toţi tinerii aveau inteligenţă şi rezultate şcolare asemănătoare.

În experiment, copiii au văzut o imagine cu un clopot sau o sticlă şi li s-a spus să aleagă una pentru a câştiga puncte care pot fi transformate în jucării. Cei care acumulau suficiente puncte puteau selecta orice jucărie, inclusiv un set de chimie. Mai puţine puncte însemna pentru copii jucării mai simple.

După 100 de teste, o imagine aleasă la întâmplare de către cercetători la începutul experimentului rezulta în puncte 80% din timp. Cealaltă imagine era cu puncte - doar 20% din timp. În a doua parte a experimentului, am schimbat imaginile, una reprezentând un bolţ, iar alta un nasture. Alegerea uneia dintre acestea se transforma în puncte 70% din timp, iar cealaltă 30% din timp.

Pe parcursul experimentului, ambele grupuri au ales imaginile care ofereau puncte mai des, indicând faptul că toţi copiii învăţau valoarea imaginilor. Dar copiii abuzaţi au rămas în urmă: au ales imaginea care dădea recompensă mai des în medie de 131 din 200 de încercări, în timp ce copiii neabuzaţi au obţinut o medie de 154 din 200 de încercări", explică psihologii americani.

 

Lasă un comentariu