HIDRATAREA CORECTĂ NE SCAPĂ DE MULTE NEPLĂCERI

Corpul nostru este, în mare parte, format din apă, iar aceasta se pierde zilnic prin transpirație, respirație și urinare, așa că este important să reechilibrăm nivelul hidric al organismului printr-un consum corespunzător de apă. De exemplu, mușchii și rinichii au în compoziție 73% apă, sângele - 83%, plămânii - 90%, creierul - 76%.

Potrivit specialiștilor citați de csid.ro, în cazul în care nu bem zilnic între 6 și 8 pahare cu apă, apar simptome îngrijorătoare care au la bază deshidratarea. Ei ne prezintă și semnele care ar trebui să ne dea de gândit, atunci când nu ne hidratăm corect.

Urina are o culoare închisă - Atunci când o persoană nu bea destulă apă, rinichii elimină în vezica urinară mai multe reziduuri, printre care toxine, proteine, celule roșii moarte și alte substanțe care trebuie îndepărtate din corp, iar astfel urina capătă o nuanță închisă și un miros puternic.

Cantități reduse de urină - O persoană sănătoasă urinează de 6 - 7 ori într-un interval de 24 de ore. Dacă nu bei destulă apă, va fi mai puțin lichid care să înlocuiască pierderile prin transpirație. Astfel, rinichii rețin cât mai mult lichid pentru a preveni deshidratarea, iar tu vei observa că ai nevoie să mergi la toaletă mult mai rar și elimini cantități mici de urină. Dacă urinezi de mai puțin de 6 ori pe zi, e cazul să bei mai multă apă.

Constipația - Deshidratarea este una dintre cauzele principale ale constipației. Dacă nu te hidratezi corect, organismul tău va absorbi cât mai mult lichid din țesuturi, inclusiv din colon, și astfel apare constipația. Hidratarea este esențială pentru un tranzit intestinal sănătos, deoarece înmoaie materiile fecale și ușurează astfel procesul de defecație. Pentru a preveni constipația, bea cât mai multă apă și consumă des alimente bogate în fibre, precum fructe și legume proaspete. Constipația poate fi și o consecință a sedentarismului, a hipotiroidismului, a inflamațiilor intestinale sau a stresului.

Pielea este uscată și ridată - Pentru prevenirea îmbătrânirii pielii este necesară o hidratare corespunzătoare. Deshidratarea stă la baza pielii sensibile, iritate, inflamate și a mâncărimilor supărătoare. În cazurile severe de deshidratare, pielea se poate descuama, ajungându-se chiar la sângerarea tegumentului.

Senzație permanentă de foame și kilograme în plus - Din păcate, creierul are o mare problemă în a distinge între nevoia de a mânca și cea de a bea apă. Hipotalamusul, regiunea din creier responsabilă cu reglarea senzației de foame sau sete, primește adesea semnale contradictorii, iar noi alegem să mâncăm, în loc să bem apă. Atunci când ronțăim snacksuri în loc să bem un pahar cu apă, este evident că aducem organismului mai multe calorii decât are nevoie, iar acestea se vor concretiza în surplus ponderal.

Sete și gură uscată - Dacă ai des gura uscată, e un semn clar că ai mare nevoie de apă. Singura metodă pentru a împușca doi iepuri dintr-un foc (gura uscată și setea) este să bei apă. Logic!

Dureri de cap - Deshidratarea „obligă" organismul să absoarbă lichide din toate țesuturile, inclusiv din cele de la nivelul creierului. Prin urmare, creierul se „scufundă", la propriu, îndepărtându-se de craniu, iar receptorii durerii sunt declanșați și apar durerile de cap. Simultan, volumul sanguin scade, aceasta ducând la diminuarea cantității de oxigen către creier și la apariția inflamațiilor, care intensifică migrenele resimțite.

Oboseală și lipsă de chef - Atunci când ești deshidratat, fluxul sanguin este redus, iar inima trebuie să pompeze mai mult pentru a primi oxigen și substanțe nutritive. Acest proces duce, inevitabil, la oboseală și senzație de moleșeală. Așadar, în loc să bei o cafea (care, apropo, deshidratează), bea un pahar mare cu apă.

Dureri de articulații - Apa are rol de lubrifiant pentru articulații și facilitează glisarea suprafețelor articulare acoperite de cartilaj. Dacă organismul nu primește suficientă apă, celulele din care este format cartilajul sunt treptat distruse, iar articulația devine dureroasă. Așadar, dacă te confrunți cu dureri articulare, încearcă, înainte de toate, să bei mai mult apă.

Infecții și răceli - Deshidratarea crește nivelul de toxine din corp și astfel este slăbit sistemul imunitar, care te apără de diverși virusuri sau agenți nocivi din mediu. Reține, deci, că răcelile și infecțiile din corp apar mai des pe fondul hidratării insuficiente. 

Lasă un comentariu