Elevii români de 15 ani vor fi evaluaţi internaţional

Distribuie pe:

Guvernul a decis, în şedinţa din 30 martie 2017, ca România să participe la programul pentru evaluarea internaţională a elevilor - PISA 2018, dezvoltat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltarte Economică (OECD).

Programul PISA este un studiu comparativ internaţional, care măsoară dezvoltarea competenţelor de bază ale elevilor de 15 ani, aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, în trei domenii principale: citire (lectură), matematică şi ştiinţe. Începând din anul 2018, PISA va include şi evaluarea competenţei globale, care se referă la capacitatea de a analiza din diferite perspective teme globale sau interculturale, de a înţelege cum diferenţele afectează percepţiile, raţionamentele şi ideile proprii sau ale celorlalţi, de a dezvolta interacţiuni şi relaţii adecvate, deschise şi eficace cu persoane din diferite culturi, pe baza respectului reciproc pentru demnitatea umană.

„Administrarea testelor PISA este realizată de un consorţiu internaţional, la fiecare trei ani, iar pregătirea şi adaptarea instrumentelor de evaluare la nivelul fiecărei ţări participante se realizează în cicluri de câte 4 ani consecutivi. În perioada 2017 - 2019, România va beneficia de întregul suport oferit de OECD pentru derularea evaluării, în baza unei taxe de participare, ca şi celelalte ţări participante, conform standardelor stabilite la nivel internaţional.

Taxa de participare pentru anul 2017 reprezentă echivalentul în lei al sumei de 61.000 euro, iar pentru fiecare dintre anii 2018 şi 2019, taxa, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 45.000 euro, va fi plătită până la data de 1 martie a fiecărui an.

Cheltuielile de administrare internă a programului PISA 2018, în valoare totală de aproximativ 409.500 lei, vor fi asigurate de Ministerul Educaţiei Naţionale, prin Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei - desemnat Centru Naţional PISA, care va coordona administrarea programului în ţara noastră.

Programul PISA 2018 urmăreşte să ofere răspunsuri la întrebări esenţiale de politică educaţională, printre care: cât de bine sunt pregătiţi elevii pentru viaţă şi pentru inserţie pe piaţa muncii în societăţi culturale diverse şi într-o lume globalizată; cât de mult sunt expuşi elevii la ştiri din întreaga lume şi în ce măsură înţeleg şi analizează critic teme interculturale şi globale; care sunt diferenţele majore la nivelul populaţiei, din această perspectivă; ce abordări sunt folosite la şcoală, astfel încât elevii să fie educaţi pentru diversitate culturală şi cum valorifică şcolile diversitatea pentru a forma elevilor competenţa globală şi cât de bine sunt pregătite şcolile să facă faţă prejudecăţilor şi stereotipurilor", precizează Guvernul într-un comunicat de presă.

Lasă un comentariu